Extra bestuurder huurauto

• Claudia

Wij hebben al een paar keer een auto gehuurd in de VS via AVIS.

Daar vertelt men ons steeds dat het niet nodig is om te betalen voor een extra bestuurder, omdat wij getrouwd zijn.

Weet iemand of dat klopt? En of dit problemen op kan leveren op het moment dat de extra bestuurder rijdt en betrokken raakt bij een aanrijding.

Wij hebben nu contact met een andere autoverhuurder, en die beweert dat je wel moet betalen voor de extra bestuurder vanwege de algemeen geldende verzekeringsregels, ongeacht of je getrouwd bent of niet.

Groetjes,

Claudia

• Bimmer E46

Ik weet ook niet beter dan dat je je bestuurder ook extra moet laten betalen. Dit omdat je volgens mij als persoon verzekerd bent en niet je auto.

Maar zeker weten doe ik het niet.

Maar aan de andere kant, als Avis het zegt zal het wel zo zijn toch? Bel je reisbureau anders eens?

• Ada

Het ligt vooral aan de staat waar je de auto huurt. In Californie is de 2e bestuurder gratis, maar moet uiteraard wel op het formulier staan. (Ik weet niet of je daarvoor getrouwd moet zijn).

• Theo

Vorig jaar bij Hertz gehuurd, getrouwde partner mocht gewoon zonder bijbetaling rijden.

• René

Ligt aan de voorwaarden die het autoverhuurbedrijf heeft. Bij Hertz hadden we het uitgebreidste pakket (Tarief C inclusief Neverlost) en daar zitten de extra bestuurders (4 extra bestuurders) erbij inbegrepen. In de Amerika - Canada brochure van Hotelplan staat een overzicht van de tariefsoorten met voorwaarden. Overigens word er aan de verhuur balie dan ook de gegevens van de extra bestuurder(s) genoteerd.

• René

Indien mogelijk zou ik je adviseren om je huurauto in Nederland te regelen zodat je alles (van te voren) zwart op wit hebt en dat je zekerheid hebt over bovenstaande vraag.

• bozzi

hangt inderdaaf af van het soort huurpakket je hebt.

De meeste verhuurbedrijven hebben zo'n gold of platina pakket met alles verzekeringen en zo en ook de extra bestuurders inbegrepen.

Zeker in Amerika zou ik aanraden zo'n totaal pakket te nemen. Als je dat ter plaatse bij gaat regelen moet je heel veel bij betalen. Als je het in Nederland voorafd al regelt kost het relatief weinig en je hoeft je nergens meer druk om te maken…