route 66 in maart (temperatuur)

• Jaap

Mijn vrouw en ik zijn van plan om in maart 2008 in twee weken de route 66 te volgen. Uiteraard beginnen in Chicago, maar eindigen in Las Vegas. We willen met auto of camper. Wat ik mij afvraag is hoe het weer in deze periode is? Is het (erg) koud of is het toch wel goed te doen? Heeft iemand hetzelfde gedaan in maart?

Bedankt voor jullie reacties. Groet, Jaap

• tallie

Je rijdt van het noordoosten naar het zuidwesten daarin kom je zo ongeveer elk weertype tegen, dus je moet van alles zijn voorzien.

Dit heeft niet veel met je vraag te maken, maar bedenk wel dat route 66 niet veel voorsteld, hele stukken zijn verdwenen, en het meest is niet meer dan een bordje onder het huidige wegnummer, die strak is geasfalteerd.

hatolex

• Bimmer E46

Ik ben zelf in 2005 in Maart/april in het zuidwesten geweest en zoals Hatolex zegt schelen te temperaturen heel erg. Soms zaten we in de sneeuw tegen het vriespunt in Bryce Canyon en dan zaten we boven de 30 graden in Las Vegas. De hoogtes zijn daarvan van groot belang en natuurlijk hoe noordelijk of zuidelijk je zit. Is dus moeilijk te zeggen wat de temperatuur is. Hou dus rekening met flinke verschillen en pas je kleding daar op aan.

• Gerrit

Ik zou via bijv. weather.com eens alle gemiddelden bekijken van de plaatsen die je op de route tegenkomt. Dan zul je verschillen zien van min 10 tot plus 30.

Gelukkig hebben zowel de auto, de camper en de eventuele hotels een airco EN een kachel ;-).

• Maria

de weersomstandigheden zijn erg wisselend.

van de route moet je houden , ik zou hem overslaan, prettig te lezen dat de wegen opnieuw geasfalteerd zijn.

• Susan

Vanaf Chicago tot ongeveer Tulsa zal koud zijn, en anders toch vrij troosteloos met veel regen. Afgelopen winter was het super koud, en ik had niet graag zo'n lange tocht gedaan in een auto. En daarbij, ik rij elke dag wel weer een stukkie over de route 66 en ben het met Hatolex eens dat ik de obsessie van sommige mensen met een oude weg ( die vaak samengaat met interstates) niet begrijp.Maar goed, dat was je vraag niet….

Wat weer betreft zou ik een maandje later gaan

• ans

Hallo Jaap,

Ik zou de route 66 zeker wel rijden maar dan ook helemaal naar Santa Monica.

Het is echt de moeite waard om ook het laatste stuk te rijden!

Ans

• Martin E. van Doornik

Ik was met Kerst 1972 in Creve Coeur (vlakbij St. Louis), bij de Route 66. Ik liep daar rond in een overhemd zonder jas. Niet koud. Later, in juni 1977, heb ik langs Route 66 gefietst en het was erg heet!