rondreis met kleine kinderen.

• alieke

Hallo, we willen volgend jaar ca. 6 maanden met onze kinderen van dan 4,3 en 1 jaar gaan reizen. Ons eerste idee was Australie, maar budgettechnisch en vooral de met vliegduur wordt dit misschien wel wat veel. Nu lijkt Amerika / Canada ons een leuke optie. Ons idee is te vliegen naar NY, een camper te kopen / huren, vandaar te rijden naar Canada en via de westkust richting San Fransisco. Heeft iemand van jullie ervaring met kleine kinderen in Amerika / Canada? Wat moeten we zien, doen/niet doen? Is het te doen om een camper te kopen voor ca. 6 maanden of is het beter te huren?

Alvast bedankt voor jullie tips en trucs, Alieke

• tallie

Volgens mij doe je de kinderen meer plezier met een weekje centre parks.

hatolex

• Ine

In principe kan je best met kleine kinderen zo'n rondreis maken, als je maar niet teveel wilt gaan rijden. Met de grote afstanden is dan nl. al snel het geval.

maar…als je langer dan 3 maanden in de USA wilt/gaat verblijven, moet je voor die tijd een visum regelen en dat is niet zo makkelijk.

Als je een camper wilt gaan kopen, zal je niet makkelijk (bijna onmogelijk) een verzekering hiervoor kunnen afsluiten omdat je geen ingezetene bent. Zo'n verzekering is absoluut noodzakelijk, denk aan de hoge “claimcultuur” in de USA als je een aanrijding zou hebben.

Huren zal ongetwijfeld heel duur worden en ik vraag me af of je voor zo'n lange termijn wel kunt huren. Soms bestaat de verplichting het gehuurde na een zekere tijd weer te laten zien op de verhuurlocatie.

Ik verwijs vaak naar de vele reisverslagen op www.verenigdestatenvanamerika.com, om ervaringen te lezen van anderen. Je zult er verslagen lezen van mensen die met kinderen en/of campers gereisd hebben, zij het zelden zo lang.

• tallie

De vraag is niet of het kan, alles kan, maar doe je je kinderen er ook een plezier mee, zeker gezien de afstanden die alieke wil rijden.

Volgens mij doe je je kinderen het meeste plezier met, zon, zee, en zand+schepje/emmertje, en niet door ze dagelijks urenlang in een kinderzitje in de camper vast te binden.

Wat moet je met een kind van 1 jaar in de Grand Canyon, is alleen leuk voor Papa en Mama.

hatolex

• J

Hi,

Het reizen met kleine kinderen is absoluut prima te doen (er vanuitgaande dat je je kinderen kent en weet of ze zich gemakkelijk aanpassen). Onze kinderen zijn enorm flexibel, daar waar wij nog wel eens last hebben van het tijdsverschil hadden de kinderen dat niet ze passen zich razend snel aan aan de nieuwe situatie. Vandaar ook dat we meerdere keren naar Noord-Amerika zijn gegaan. Voor periodes van ca 4 1/2 week per camper, maar ook met auto/hotels (toen was de jongste 3 jaar). We reden gemiddeld 150 mi. de kinderen waren zelfs teleurgesteld als we een dag niet reden. Het elke dag nieuwe dingen ontdekken, wild zien vonden ze echt super. Als de jongst een camper ziet rijden roept ie nog steed enthousiast “hebben wij ook in gereden”. De voorzieningen zijn doorgaans uitstekend zowel in hotels, restaurants, campings en nationale/state parks zijn ze ingesteld op (kleine) kinderen goede voorzieningen om baby's te verschonen, voeding te verwarmen, er is doorgaans geen moeite te veel. Als men echt geen kinderen wil verwelkomen(bijvoorbeeeld op sommige commercieele campings) staat het duidelijk aangegeven. Komt voor ons mischien soms wat bot over, maar ik heb daar niet zo'n problemen mee.

Groetjes

• Cees

Helemaal mee eens.

Is “budgettechnisch” (zoals Alieke dat noemt) nog beter ook.

Bovendien is er volgens mij ook nog zoiets als leerplicht voor kinderen vanaf 4 jaar.

• Maria

Prima mee ter reizen, wel het programma aanpassen, onderweg zijn er voldoende zaken voor de kids te vinden,:)

Een camper en de kids is een belevenis en fantastisch, in elk geval beter dan een hotel.:)

Het gemeend advies van Hatolex kun je overslaan,de discussie over kinderen heeft hij al meermalen gevoerd.:(

• tallie

Het gemeend advies van Hatolex kun je overslaan,de discussie over kinderen heeft hij al meermalen gevoerd.

Maak jij dat uit voor alieke?????

hatolex

• Mart

Misschien ben ik dom maar ik heb de vraag: ‘doe ik de kinderen een plezier met een rondreis door Amerika?’ niet gezien.

• jona

Niemand maakt het voor een ander uit, maar zulke kleine kinderen zo lang onthouden van gewoon vrij kruipen en lopen kan niet gezond zijn. Kinderen lijken tegenwoordig wel een statussymbool ipv iets wat je krijgt en waar je dan een tijd lang andere behoeftes voor op een lager pitje moet zetten.

Hatolex heetf naar mijn mening volkomen gelijk.

Had het eerder gedaan of stel uit tot ze zo groot zijn dat ze er iets van meekrijgen.