op vakantie naar amerika

• Martin E. van Doornik

Ik ben op mijn fiets in Miami geweest, maar niet in het centrum. Het is een zeer uitgestrekt gebied van allerhande huizen en bedrijfspanden, waarbij de wijken doorsneden worden door autowegen. Het geeft een wat rommelig aanzien. Hier en daar is veel criminaliteit. Er worden daar Engels en Spaans gesproken, wat je ook ziet op allerlei borden in het Miami International Airport. Ik zou liever naar een kleinere en gezellige kustplaats gaan, zoals op de films van “Jaws”.

• Hans

Ben net terug uit VS. Eerst 3 dagen in New York en daarna een rondreis in Zuidwest-Amerika. (een zgn. stop-over met Delta-airlines = goedkoper dan rechtstreeks) N.Y. kun je net zo duur maken als je wilt. Het eten is daar zeker niet duurder dan hier. Het vervoer (bus, metro) kost je 2 dollar per rit met eventueel transfer. Er zijn volop gratis attracties (ferry langs Vrijheidsbeeld). Soms is de entree van een museum: betaal wat je wilt. De hotels zijn prijzig, maar wat eis je? Meer vragen? Laat het maar weten.

• René

Qua accomodatie is NY een dure stad, dat bedoelde ik. Voor een redelijk hotel ben je al gauw minimaal 100 dollar per nacht kwijt. Dat is relatief prijzig voor USA, maar ja wij waren dan dan wel in Manhattan!