seattle-yellowstone

• loes

Kan iemand mij vertellen wat de bezienswaardigheden zijn langs de route van Seattle naar Yellowstone.. of is er een alternatieve, mooie route?

alvast bedankt

Loes

• Martin

Hoeveel dagen heb je er ongeveer voor uitgetrokken? Met 2 dagen heb je geen tips nodig aangezien het ongeveer 2 dagen rijden is.

Afhankelijk van het aantal dagen kan ik je nog wel wat tips geven.

• loes

wij hebben een dag of vijf uitgetrokken… ben benieuwd naar je tips. Alvast dank

• René

http://www.ralphvandongen.nl/Dagboek%20vakantie%202007.htm

• Martin

Nu is het natuurlijk nog de vraag wat je rond Seattle al gezien hebt vóór die vijf dagen, maar goed. In Everton kun je de Boeing fabrieken bezoeken. Vooral leuk als je (niet te jonge) kinderen mee hebt. Vond het zelf maar matig, maar ben verwend door een jaartje werken bij Fokker en de KLM. Seattle zelf vonden wij ook erg leuk voor een dag.

Het stuk bevat niet veel cultuur, weinig interesse steden, dus is het vooral natuur. Hou je van wandelen dan raad ik de omweg naar Glacier aan. Ga daar 2 dagen wandelen (meerdere prachtige wandelingen van een paar uur zijn er beschikbaar) en rij vervolgens door naar Yellowstone via de Beartooth pass. Vanaf Coeur d'Alene trouwens binnendoor naar Glacier; duurt wel wat langer maar is veel mooier.

Andere mogelijkheid, als je meer van rijden houd, is om via Mount Rainier NP te rijden. De oostelijke kant van Washington is niet echt interessant, dus je kunt daarna direct door naar Boise in Idaho en daar door de Sawtooth mountains (met wat ghosttowns) en via Craters of the Moon naar West Yellowstone (kan ook nog via Grand Teton naar Yellowstone).

Van Mount Rainier kun je ook via de interstate naar Spokane (Coeur d'Alene is nog wel een aardige omgeving) en door naar Missoula. Vandaar naar het zuiden over de 93 en later naar het oosten via de 43 (mooie routes). Als je even googled naar ghosttowns dan zul je zien dat er een paar mooie liggen langs deze route. De 43 komt op de interstate 15, en niet lang daarna kun je er af richting de 287. Hieraan ligt Virginia City; dorp in western stijl met een mooi openluchtmuseum en een leuke hoofdstraat. Ruim een uur later sta je aan de westingang van Yellowstone.