Visa en budget

• Ben

Hoi. Een goeie kennis van mij kan een baan krijgen in Amerika (Texas). Hij zegt dat hij de Visa papieren in huis heeft, maar dat zijn werkgever het budget nog niet rond heeft om hem een redelijke salaris te kunnen geven. Daar moest eerst nog over worden vergaderd met een aantal mensen. Volgens mij kun je toch niet zomaar de Visa papieren in huis hebben liggen en dat “alles” zogenaamd rond is wat de Visa betreft terwijl de werkgever aldaar nog niets eens weet of hij über- haubt mijn kennis wel kan voorzien van een inkomen?

• Susan mw Judith&Anouk

Als ik zie hoeveel papierwerk wij in moesten leveren bij Imigration….

Ook van de werkgeven van mijn man hier in USA. Het kan natuurlijk wel, maar een visum krijg je niet zo maar even. We zijn er toch zeker wel 4 maanden mee bezig geweest en dan hebben wij de spoedaanvraag gedaan.

• Ben

Ok. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar als de werkgever niet eens kan garanderen dat hij een baan voor hem heeft omdat het “budget” nog niet rond is en dus niet zeker weet of hij hem een inkomen kan geven, kan hij dan “wel” al zijn Visa binnen hebben? Als je de Visa binnen hebt kun je volgens mij vertrekken naar de andere kant van de grote plas. Maar hij heeft immers (nog) niet eens een baan?

• Elke

Ofwel wil je vriend gewoon bedoelen dat hij heel de papierboel al binnen heeft die hij in moet vullen om een visum te bekomen?

Als hij daadwerkelijk een visum heeft, dan is het brute pech voor zijn werkgever, want die heeft dan wel eerder verklaard tegenover de Amerikaanse overheid dat ze een job hebben voor die man, én dat ze hem ook terug naar Nederland repatriëren aan het einde van die periode.

Het aanvragen van dat visum heeft het bedrijf ook al heel wat geld gekost, dat is dan wel stom als ze niet eens het budget rondhebben voor de eigenlijke verhuis.

Maar misschien is het bedrijf, nadat ze alle nodige documenten voor de visumaanvraag ingevuld hadden, achter gekomen dat zo'n uitzending heel wat meer kost dan enkel maar de aanvraag van het visum, en komen ze nu terug op hun idee, en willen hem misschien toch maar niet uitzenden?

• Ben

Hij vertelde dat hij de papieren binnen had en dat daaruit uit bleek dat hij de Visa kon krijgen. Gewoon even de papieren invullen. Dan zou de Visa worden toegestuurd of kon hij de Visa afhalen.

• Susan mw Judith&Anouk

… even de papieren invullen … en het visa wordt opgestuurd.

Ging het maar zo makkelijk :)

• Ben

Nou precies. Zo denk ik er dus ook over. Heb al een beetje subtiel mijn kennis er van te proberen overtuigen dat deze manier van Visa krijgen wel heel vreemd is. Maar tja.. Klinkt meteen allemaal meteen zo negatief en jaloers he. :-)

• Pietje

1: Volgens mij gaat het niemand iets aan of iemand wel of geen visum heeft;

2: De papieren thuis hebben liggen betekent niet dat je een visum hebt. Papieren kan iedereen als PDF van internet plukken.