Wat te doen in L.A.?

• Pablo

Hallo!

Wat kun je doen / zien in L.A. als je geen zin / interesse hebt in grote toeristische attracties en trekpleisters zoals bijv. de filmsterrenwijken, de amusementsparken, musea,winkels enzo.

Kortom: wat is er nou ECHT bijzonder of mooi of leuk om te doen / zien?

Ik heb eigenlijk niet zo veel ideeen (veel sites vertellen hetzelfde) en ga a.s. zondag al

Ik ben benieuwd!

• Ada

Bezoek de glazen Wayfarers Chapel in Palo Verde en rij door deze mooie wijk met uitzicht over de zee.

Huur een fiets (of rollerskates) en rij over de boardwalk langs het strand in van bijv. Manhattan Beach naar Redondo (en terug)

Maak een wandeling door het centrum tussen de wolkenkrabbers.

Of toch 1 winkel: Als je van electronica houdt, ga naar de grote winkel van Fryss in Manhattan Beach, je weet niet wat je ziet.

• jona

De missie vanwaaruit LA is ontstaan. Erg lang gelden dat ik er ben geweest, misschien zijn er mensen hier met recente ervatingen voor wat betreft die buurt.

En er is een “sterrenwacht”van waaraf je een mooi uitzicht hebt over de hele stad.

Moet via Google wel te vinden zijn.

• paul

je bedoelt zeker griifith observatory?

ja, hebbik ook gezien maar dat is dicht op maandag, en dan alleen ben ik er!

weet je nog zoiets misschien?

• paul

thanx

maar die kapel gaat m niet worden, sorry. En uitzichten op zee krijgen we nog genoeg op weg naar san francisco, haha.

een wandeling tussen de wolkenkrabbers wil ik wel doen, lijkt me gaaf, maar waar is dat te doen? gewoon in het centrum? (weet je hoe die wijk heet of de straat?)

die electronicazaak heeft die ook fotocamera's en toebehoren?

Paul

• fredi

hey,

De wolkenkrabber zijn in Downtown L.A. de hoogste te wolkenkrabber in L.A. is the us bank tower aka library tower deze zit 633 W 5th St, los angeles ca. zelf vind ik het een van de mooiste gebouwen in L.A.

• jona

Je hoeft er niet perse in voor het uitzicht, heb ik toen ook niet gedaan. Gewoon vanaf de heuvel waar het ding op staat is al genoeg.

En verder is LA niet veel, toen wij er als backpackers rondliepen werden we gewaarschuwd dat het er niet geweldig was en beter naar de kust konden gaan. Het zijn vooral de hele beroemde dingen die LA een reden meken om er heen te gaan zoals Disney, Hollwood etc maar dat moet wel je smaak zijn natuurlijk.

Wel een aanarder is Paradise Cove bij Santa Monica in de buurt, strand met restaurant waar je in luxe beaver chairs lekker vis kunt eten. Geweldig! Leon de Winter beschrijft het ook in zijn boek God's Gym.

• Pablo

Okee!

kun je daar ook in?

• paul

Thanx!

en het is in het griffith park toch? dus dan heb je en een mooi uitzicht over de stad en zit je in een neem ik aan mooi park. klinkt goed!

• mai

Getty Museum!

www.getty.edu/museum

Waanzinnig mooi! Schitterend gebouw en mooie collectie!