New Orleans

• Vanessa

Kan iemand mij vertellen of een bezoek aan New Orleans alweer de moeite waard is na de ellende van Katrina? Zo ja, wat zijn dan nog de highlights? Ik heb gehoord dat het er behoorlijk crimineel is geworden, nr. 1 homicide capital volgens de FBI. Is dit overdreven, of is het echt niet veilig? Ik hoor graag jullie mening.

• Menno Haanstra

Ik ben afgelopen zomer (mei) er geweest, in totaal 2 nachten. Ik heb lang lopen twijfelen of ik zou gaan, toch gegaan. Van Katrina heb ik weinig gemerkt. Ik ben vanaf het Noorden met de auto gekomen.

In NO heb ik (natuurlijk) Bourbon street bezocht in het French Quartier. Ook hier niets gemerkt (Katrina en criminaliteit).

Wat je zeker moet doen, is door de Swamps varen, met bv Jean Lafitte Swamp Tour. Zie ook http://home.planet.nl/~haans199/usa2007.htm

Ik zou zeker gaan.

• Vanessa

Geweldig! Hartelijk dank voor de reactie. Wij gaan over 4 weken voor 3 weken naar Amerika, waar we zo'n beetje dezelfde route aanhouden. Erg leuk om te zien jouw site. Ik heb er zin in. Wellicht komt New Orleans toch op onze route.

• Francien

Menno,

Hartelijke bedankt voor die mooie foto's ik voelde me helemaal thuis. Heb jaren in San Antonio gewoond en Houston en Lubbock. Het was leuk om te zien waar je allemaal van genoten hebt, maar geef mij toch maar een Whataburger vergeleken by McDonalds. Volgende keer niet naar bekende ketens gaan maar off the beaten track daar zijn de lekkerste.

Nogmaals ik heb genoten.