Route Seattle-Las Vegas

• Pierre

Hallo,

Wij gaan in september 26 dagen een camper te huren. We halen de camper op in Seattle en leveren deze in Las Vegas weer in. Nu zijn wij bezig met de route en hebben dit bedacht:

Olympic, Mount Rainier, North Cascades, Glacier, Crater Lake, Redwood, Yosemite, Kings Canyon, Sequoia en via Death Valley naar Las Vegas.

Kan iemand ons vertellen of dit te doen is of dat we de route aan moeten passen?

• Gerrit

Het is een mooie route en makkelijk te doen in 26 dagen. Niets aan toe te voegen, behalve dat je volgens mij (zie ook eerdere postings) NIET met een huurcamper door Death Valley mag.

• Pierre

Bedankt voor de tip! Daar hadden we niet aangedacht.

• Martin

Dat niet door Death Valley met de camper verschilt per verhuurder. In juli en augustus mag het nooit, maar sommige verhuurders staan wel toe om in andere maanden er doorheen te rijden. En op eigen risico mag natuurlijk altijd. Met een camper echter zou ik het niet zo snel doen als de temperaturen hoog liggen aangezien je dan snel last krijgt van oververhitting van de motor.

Als het mag dan zou ik het zeker doen; DV is heel indrukwekkend.

• Martin

De route bevat eigenlijk maar één rare kronkel en dat is Glacier. Dat ligt meer dan een dag rijden van North Cascades (dat trouwens aardig is, maar niet meer dan dat zolang je niet één of meerdere dagwandeltochten maakt daar).

Ik zou eerder vanaf Glacier richting Yellowstone rijden en dan via Grand Teton, Craters of the Moon en het oosten van Oregon (erg mooi en weinig bezocht!) naar Crater Lake. Kost wat meer tijd, maar is wel een prachtige aanvulling. Als je North Casc. weglaat win je weer 2 dagen.

Ook Redwood is misschien wat dubbelop met Sequoia NP. Scheelt waarschijnlijk ook weer 500km rijden. Van Crater Lake naar Yosemite kun je stoppen/overnachten in/bij Lassen Volcanic NP.

• Chris

Hoi,

Wij doen de route precies andersom.

We beginnen in Las Vegas en gaan dan richting Seattle….

Las Vegas

Grand Canyon (west en zuid)

Bryce NP

Capitole Reef

Arches

Salt Lake

Twin Falls

Craters of the Moon

Grand Teton

Yellowstone

Mt. Helena

Spokane

Portland

Olympic

Seattle

…… ongeveer….. (en bij echt tijdgebrek gaan we vanuit Spokane direct door naar Seattle en dan moeten we maar een andere keer terugkomen om de rest te bekijken….. :-) )