Rondreis Californie met rolstoel

• BARBARA

Hallo,

Ik wil samen met mijn vriend volgend jaar een rondreis gaan maken door Californie..Het bekende rondje Los Angeles, San Francisco en Las Vegas…We willen iig ook naar Death Valley, Yosemite Park . Daarna nog een paar dagen relaxen…afahankelijk van de kosten in Hawaii of San Diego o.i.d.

Ik zit in een rolstoel…heeft iemand ervaring met een rolstoel in Amerika?!?

• Petra/VS

Geen persoonlijke ervaring, maar je zult merken, dat het hier erg rolstoel vriendelijk is. De stoepen lopen af, de ATM machines hangen lager, er zijn speciale rolstoelvriendelijke toiletten, vrijwel overal. De Americans with Disabilities Act heeft ervoor gezorgd, dat je over het algemeen overal heen kunt in een rolstoel. Ik denk, dat je aangenaam verrast zult zijn.

• Francien

Laat je Airline weten dat je rolstoel persoon bent ze staan je dan op te wachten en by aankomst heb je altijd voorrang.

Overal kan je er mee te terecht. Ik heb het zelf ondervonden. Doe het al jaren.

Veel plezier!!!

• bedeve

Zelf heb ik geen ervaring Barbara.

Maar ik denk dat er voor jou als Nederlandse rolstoelgebruiker een wereld open gaat .

Ik verbaas me er soms ,met NL referentie,over waar je allemaal een speciale rolstoel opgang hebt.

Wat dit betreft kun je volstrekt zorgeloos en onbekommerd op reis gaan !