kakkerlakken

• Nenuco

Ik ben zojuist teruggekomen van een 3 weekse vakantie in Orlando.

We hadden daar een villa gehuurd op een golf resort. De ene na de andere kakkerlak kwam daar tevoorschijn. We hebben contact opgenomen met de reisorganisatie en de manager van de woning. Deze zeiden dat het heel normaal is om kakkerlakken tegen te komen.

Om ons gerust te stellen mochten we in een andere woning logeren, echter deze was een stuk kleiner en lag heel ongunstig t.o.v. de zon.

Een ander alternatief was het huis (extra) laten spuiten door een bedrijf en de schoonmaaksters nog een keer het huis te laten doen.

Daarna zijn we nog een aantal kakkerlakken tegengekomen, de meeste waren wel bedwelmd door het spuiten, maar toch kwamen ze tevoorschijn…….

Is dit inderdaad normaal? Vrienden van ons zeggen dit nog nooit meegemaakt te hebben en anderen zeggen zelfs dat het abnormaal is en dat we ons geld moeten terug eisen……..

• Bimmer E46

Ik ben ook een weekje in Florida geweest, daar ook villa gehuurd, maar nergens last van gehad.

Kakkerlakken komen af op etensresten of slecht hygiene. Dit kan dus liggen aan de vorige huurders of een slechte schoonmaakster ofzo.

Spuiten met gif heett niet altijd zin. Die beestjes kunnen zich goed verschuilen in gaten kieren en veel gifsoorten hebben niet eens impact op zo'n beestje.

Geld terug eisen vind ik irreeel, dit omdat (lijkt mij) je evengoed een fantastische vakantie hebt gehad en dat je niet heel je vakantie hebt laten verknallen voor die paar kakkerlakken. Ze hebben je een alternatief geboden (oke het was minder groot en lag ongunstig, maar het is moelijk om een beter alternatief aan te bieden in het hoogseizoen) en aangeboden om extra te spuiten en te laten schoonmaken.

Ze hebben dus wel hun (misschien niet uiterste) best gedaan.

Misschien dat je wel een korting kunt krijgen voor het ongenoegen, kun je altijd proberen natuurlijk.

• Gerrit

Wij hebben al ettelijke keren villa's in Florida (Kissimmee) gehuurd en in deze villa's nog nooit een kakkerlak gezien, dus “normaal” is het niet.

Zoals Bimmer al zei ligt het aan de schoonmaak, voedselresten en de frequentie van spuiten (Pest control, Exterminator). Dus iets is daar niet helemaal in de haak geweest, maar om al het geld terug te eisen lijkt mij vrijwel onmogelijk. Je zou bij je reisorganisatie kunnen proberen een gratis upgrade voor een volgende reis te krijgen voor de geleden vakantieschade, maar ze zullen zich waarschijnlijk beroepen op dat er alles aan gedaan is. Maar proberen kun je altijd.

Mag ik vragen welk resort dit was ??

• annemiek

wij hebben meerdere keren gelogeerd in Isle of Bali een paar jaar geleden, en heb daar 1x een kakkerlak gehad.

let ook goed op als je naar binnen gaat want soms ‘zitten’ze net onder de rand vd deur

we hebben ook gelogeerd in oak plantation resort en daar geen last gehad maar heb van andere mensen gehoord dat die er ook 1x last van hadden

goed opletten met etensresten e.d. maar dat moet overal denk ik

gr annemiek

• Mila

Nenuco, welke villa en bij welke reisorganisatie was 't eigenlijk?

Wij willen voor volgend jaar ook een villa huren in of rond Orlando met de hele familie, maar wil nu wel graag weten welke villa wij niet moeten boeken ;-)

Bij voorbaat dank.

• bozzi

Florida = warm land = kakkerlakken. (en ander ongedierte)

dus onvermijdelijk

Regelmatig spuiten help wel maar je houd ze er nooit helemaal mee tegen…

• Nenuco

Bedankt voor de reacties.

Ik heb inderdaad begrepen dat ze in Florida voorkomen. Net zoals ze in Turkije en Egypte voorkomen. In zowel Turkije als Egypte ben ik diverse keren geweest en nog nooit een kakkerlak tegengekomen.

In dit huis in Florida dus wel, dat had ik niet verwacht…….Een volgende keer zou ik ook niet weer voor een villa kiezen, ik denk dat ik liever in een resort zou willen verblijven (in de hoop dat je ze daar niet tegenkomt).

Natuurlijk hebben we een leuke vakantie gehad, alleen is het in huis wel ‘gespannen’. Je let toch continue op of er niets rond loopt. Ik zelf ben er echt heel bang voor en durf ze echt niet weg te halen. Gelukkig was er iemand bij ons die ze wel durfde weg te halen.

Het was een huis op het Highlands Reserve in Davenport. De organisatie is American Vacations. Overigens heb ik verders niets negatiefs over American Vacations.

Het gehele bedrag terugvragen leek mij ook niet echt reeel. Ik kan nog eens contact opnemen met de organisatie.

Bedankt voor de reacties.

• Petra/VS

Kakkerlakken komen in het zuidelijke gedeelte van de VS veel voor. Wij hebben ze in verder heel nette restaurants gezien. Vervelend, maar zo vreselijk nu ook weer niet, hoor. Zolang ze niet over je eten lopen is er niets aan de hand. Maar ja, dit schrijft iemand, die als kind wakker lag omdat de kakkerlakken in haar kamer in Senegal zo'n vervelend klikkend lawaai maakten. Je moet banger zijn van de muggen, die dragen meer ziektes over en zijn overal te vinden.

• Elke

Is het nu wel of niet een fabeltje:

ze zeggen wel eens dat je op moet passen met het doodtrappen van een kakkerlak, want als deze eitjes heeft, dan zouden die aan je schoenen kunnen blijven kleven (ze zijn heel klein), en zo zou je dus de kakkerlakken gewoon mee naar huis kunnen nemen.

Gelukkig heb ik nog nooit een kakkerlak gezien die in m'n hotel zat, enkel nog maar op staat. Maar telkens vraag ik me af of het bovenstaande nou echt waar is, of niet.

• Diana

Ik vrees dat dit geen fabeltje is. Wij hebben jaren geleden in Indonesië houtsnijwerk gekocht. Daar zaten vbij aankoop vermoedelijk eitjes in. Dat beeld werd ter plaatse goed ingepakt en dat heeft nog 6 weken in ons koffer gezeten. Toen we het thuis uitpakten, kregen de inmiddels uitgekomen eitjes eindelijk hun vrijheid dus binnen de kortste keren zoemden de kakkerlakken om ons hoofd. Gatver.