welke campground

• ilse

Hallo allemaal;

Wie kan ons vertellen welke campground we moeten nemen aan de grand canyon south rim. Wij zijn met een 25 ft camper.Weet iemand ook nog een mooie plaats

waar die gestaan heeft op die camping,We zijn van plan 3 nachten te boeken.

bedankt alvast voor jullie reacties.

Ilse.

• Sjaak

Hoi Ilse,

De naam van de campground is volgens mij Mather campground, volgens mij zit er maar een. Deze zit vlak bij het centrale punt, visitor centre etc. Is niet te missen. Wij hebben er vorig jaar gestaan met de tent. Wij hadden niet gereserveerd, was ook niet nodig er is plaats zat (mei 2006), volgens mij ook voldoende plaasten voor campers en makkelijk toegangkelijk. De camping is een mooi uitgangspunt voor wandelingen, het is echt drie keer vallen naar de rim.

De hotels liggen een paar mijl verder, in een klein hotel dorpje. Hier zit ook een camping, maar deze zag er niet gezellig uit.

Een paar tips leuke tips:

- ga vroeg uit de veren voor een wandeling met een parkranger. Begint zo rond 06.00 en is gratis. Echt heel leuk, heel veel info terwijl je naar beneden gaat, onze tocht was tot de helft.

- op de camping heb je 's avonds verhalen van de parkrangers over de natuur. Is in het donker, tussen de bomenmet een scherm voor beelden. Erg tof. Hilarisch is dat je begint met liedjes te zingen samen met de ranger en zijn gitaar…..

- In het hoteldorp zit een koffietentje (niet te missen) met echt geweldige cheesecake (NB: heb ik 5 weken westkust heel veel cheesecake gegeten dus ik weet zo'n beetje welke echt heerlijk zijn. Dit adres was er een van)

- zonsondergang aan de rim, enige nadeel is dat je er niet alleen zit….

ik zou zo weer die kant op willen gaan…… maar het wordt over 3 weken New York & Vegas!!

Groet,

Sjaak

• Gerrit

Helemaal eens met bovenstaand. Wij hebben een paar dagen in Maswik Lodge gezeten (in het hoteldorp) en het is daar schitterend. Dichterbij de GC kun je niet komen.

Voor de volledigheid, het dorp (visitor center) heet Grand Canyon Village.

• Maria

Aan de route 66 ligt Williams met een mooie KOA kamping,zij verzorgen ook tochten met een gids en vervoer (bus-heli etc )

• hex

W hebben gestaan op plaats fe 1. een pracht stek.

vergeet vooral niet ook de appeltaart te eten v'e'el lekkerder en groooooter

dan de cheescake.

• ilse

Hoi Sjaak,

Bedankt voor de leuke tips!

Inmiddels hebben we geboekt op de Mathers campground voor 3 nachten.

En ….. die cheescake gaan we zeker uitproberen net als de wandeling met de ranger.

Maar, Las Vegas en New York zijn óók niet verkeerd; op het eind van onze reis gaan we nog voor 5 nachten naar New York!

Veel plezier gewenst!!

groetjes

Ilse

• Sjaak

hmmmmm , ik heb in 5 weken geen appaeltaart gegeten…..weer een reden om nog een keer terug te gaan! Thanks

Sjaak