wandelroutes in Glacier en Yellowstone

• karin

Ik zou graag horen wat jullie mij adviseren om te gaan doen. Welke wandeltochten moet ik zeker niet missen. Wij gaan graag lange dagtochten maken en ook meerdaagse tochten (background) hebben we vaker gedaan.

Opties uit de lonely planet:

Glacier

1. Highline trail

2. red eagle lake trail

3. siyeh pass trail

4. iceberg lake trail

5. cracker lake trail

6. upper two medicine lake

7. medicine grizzly lake trail

background

gunsight pass

boulder pass

Ik heb de gids voor Yellowstone nog niet gespeld, maar daar gaan we ook heen.

Als jullie daar suggesties hebben voor dagtochten die we zeker moeten doen: GRAAG!

• Martin

Wij hebben alleen de Highline trail en Iceberg Lake gelopen. Beide waren erg de moeite waard. Iceberg Lake vooral vanwege de eindbestemming en de flora onderweg. Deze wandeling is een halve dag.

De highline trail is erg mooi, zeker bij niet te mistig weer. Kan nog sneew liggen tot begin juli, maar dat is zonder problemen te belopen. Veel wild gezien op deze wandeling; mountain goats, bighorn sheep, deers, hoary marmots. Enige nadeel is de terugreis, want die moet je met de bus en die gaat maar eens per uur of zo. Misschien verstandig om de auto op het eindpunt te parkeren en met de bus naar het visitor centre te rijden en vanaf daar de wandeling te starten.

Andere leuke en makkelijke wandeling is naar Hidden Lake; wel wat populair, maar later op de dag nog redelijk rustig. Veel wild rond het eindpunt; zijn wel wat gewend aan mensen, maar daardoor wel van heel dichtbij te bewonderen.

• Hester

De hidden-lake trial is inderdaad behoorlijk druk (was later op de dag). Ik vond het zelf de minste mooie wandeling. Van een vaste bezoeker hoorden we dat er regelmatig beren gezien worden, dat kan een plus- of minpunt zijn ;-).

De Iceberg lake trial hebben we niet helemaal gelopen, omdat het weer erg slecht werd. Ik vond hem erg mooi. De ranger vertelde van te voren dat het ijs in het meer gesmolten was, dus dat ons dat niet tegen moest vallen. Als dat je reden is om de trial te lopen, zou ik van te voren even vragen of er ijs ligt.

Two Medicine is erg mooi. Helaas hadden we daar geen tijd om een trial te lopen, maar als ik de kans krijg, zou ik er zeker heen gaan.

De wandeling naar Avalanche lake is ook erg mooi. Dit is ook een drukke route. Met name het eerste stuk, maar het is zeker de moeite waard.

Ik vond Glacier echt een super park en ik zou er met gemak een week kunnen door brengen. Het is een stuk rustiger dan Yellowstone en ik vond de natuur een stuk mooier. Maar ja, voor een geoloog zijn de verschijnselen bij Yellowstone om te watertanden en vond ik dat ook prachtig.