10 uur overstaptijd in Minneapolis: naar het centrum en wat te doen?

• Karien

Hallo allemaal,

vertrek komende zaterdag naar Canada en heb dan 10 uur overstaptijd in Minneapolis! Nogal lang. Inmiddels gehoord dat het ook een veel te klein vliegveld is om je zolang te vermaken.

Ik vraag me dus af hoe het centrum van Minneapolis is? Wat moet ik daar gezien hebben? Nog onveilige buurten waar ik niet heen moet gaan? tis duidelijk: geen idee wat ik daar moet doen en hoe groot MInneapolis is!

Een goede tip gevraagd dus om toch kort even wat van Minneapolis te zien!

groeten Karien

• Jo

Ik heb wel eens horen zeggen, dat daar de grootste Mall van de States zit.

• Peter W

>10 uur overstaptijd in Minneapolis. Wat te doen…

MSP is een NortWest veld en dan moet je altijd proberen naar de Gate te gaan (dat kan een end weg zijn) om te zien of je met een vroeger aansluiting mee kan. De juiste vraag is: Can I standby on NWxxx en geef je boardingcards voor jouw vlucht af. Ze proberen het altijd voor dezelfde dag.

Als dat mislukt kan je met het treintje naar de Mall of America en daar is voor velen 10 uur te kort. Zie: http://www.mspairport.com/msp/expansion/lrt/default.aspx

Zorg dat je 1,5uur voor de vlucht weer de terminal ingaat (security en grote afstanden kosten tijd).

Ten leste: is dit nu slim om 10 uur van je vakantie te verdoen met wachten op een aansluiting?

• Cees

Ik kom net uit Minneapolis (vorige week)

De Mall is inderdaad de beste manier om die 10 uur door te brengen (als Peter z'n idee niet werkt)

Die mall ligt vlakbij het vliegveld

Het vliegveld ligt aan de ene kant van de snelweg, de mall aan de andere kant.

Nog geen 5 minuten met de auto / taxi.

De Mall of America heeft 520 winkels, waaronder 4 grote warenhuizen, en op het middenterrein is een compleet pretpark met o.a. 2 achtbanen die door elkaar heen lopen.

Genoeg voor 10 uur vermaak dacht ik.

• Karien

Hallo allemaal!

hartstikke bedankt voor de tips! Ook dat van die aansluiting eerder is het proberen waard!!

Zo niet, dan ga ik mij zeker vermaken in die Mall!

Hartelijk bedankt! Handig zo'n forum, waarbij je gelijk dezelfde dag nog reacties krijgt.

groeten, karien

• maarten

wellicht dat je nog kunt helpen met wat brugdelen te versjouwen? :)

Karien schreef:

>

> Hallo allemaal!

>

> hartstikke bedankt voor de tips! Ook dat van die aansluiting

> eerder is het proberen waard!!

>

> Zo niet, dan ga ik mij zeker vermaken in die Mall!

>

> Hartelijk bedankt! Handig zo'n forum, waarbij je gelijk

> dezelfde dag nog reacties krijgt.

>

> groeten, karien

• Cees

Beetje misplaatst, vind ik, om grapjes te maken over een ongeluk waarbij mensen zijn omgekomen.