Stel je gaat 21 dagen op vakantie, dan ben je ongeveer 250 euro kwijt aan de huur van een Nav-systeem. Zonde dus…
Een TomTom Go kost ongeveer 250 euro. Met een map van Amerika erbij (ongeveer 150 euro), dan ben je ongeveer 400 euro kwijt.
Ik zou dan aanraden om gelijk de dikste versie van Tom Tom kopen. De 910. Deze heeft als extra: de map van heel europa, heel VS en Canada er standaard op staan. Daarnaast nog 20 GB harde schijf, Bluetooth carkit voor de meeste telefoons en nog vele andere extra opties. Deze TomTom 910 begint vanaf 400 euro. Je bent dan dus ongeveer hetzelfde kwijt, maar je hebt er veel meer voor, want de 910 heeft veel meer opties.
In de VS kun je ook een TomTom kopen (alhoewel Garmin daar de markt beheerst), maar dan zit je weer met het probleem dat je geen europese kaart op je TomTom of Garmin hebt. De meeste TomToms zijn niet echt veel goedkoper in de VS.
Ik neem dit jaar ook mij 910 mee, maar buiten dat is een navigatie wel erg makkelijk, maar in de VS kun je echt heel goed zonder. 2 jaar geleden in het zuidwesten geweest met alleen een papieren kaart van Rand McNally. Dit ging echt gewoon super. De VS heeft zo'n goede infrastructuur, daar kan Europa wel een puntje aan zuigen.
Dus nogmaals. Navigatie wel handig, niet echt nodig. Succes met je keuze!