auto huren

• Mary

Hallo prikkers

Mijn man en ik willen volgend jaar naar Orlando gaan en daar en auto huren en een paar weken door the USA toeren. Nu is mijn vraag : kan ik beter een auto in Nederland bespreken bij ALAMO b.v. of gewoon ter plaatse op het vliegveld.

2de vraag: Heeft er iemand nog leuke tips voor Georgia,South en North Carolina,Tennessee en Alabama. Dit zijn de staten die we willen aan doen.

3de vraag. Hoe zit het met een internationaal rijbewijs. We hebben een hongaars rijbewijs,dus Europees.Vroeger kon je dat bij de ANWB kopen maar nu geen idee.

Dus als iemand antwoord heeft op onze vragen dan zie ik dat wel op het prikbord of op mijn email die open staat.

groetjes Mary en Chris Pieters

• tallie

Vraag 1, hier regelen, is het eenvoudigst

vraag 2, raadpleeg internet, in Tennesee kun je bv naar Graceland

vraag 3 Int rijbewijs, niet nodig

hatolex

• Cees

Teer onderwerp:

Als je de zoekfunctie had gebruikt had je gezien dat de woorden “internationaal rijbewijs” op dit prikbord een beetje werken als de rode lap bij een stier.

Ook v.w.b. minder tere onderwerpen als het huren van een auto is trouwens voldoende te vinden met die zoekfunctie

• Maria

Back again Hatolex de googleadviseur

• Joke

back again maria(info) de zeurpiet

• Ada

Auto hier huren is een stuk goedkoper en voor bijv. reisverslagen van anderen kijken bij

www.verenigdestatenvanamerika.com, krijg je genoeg te lezen hoe/waar en wat anderen gereden en gedaan hebben

• Bep

Hallo Mary,

Voor Alabama heb ik geen info,wat betreft Georgia is Atlanta een aanrader met de Coca Cola museum,Stone Mountain,CNN heeft ook tours,Atlanta ZOO,Olympisch park en verder een historisch downtown.Ten noordoosten van Atlanta is Springer Mountain het begin van de Appalachian trail die tot aan Maine doorloopt.In Macon is er de Georgia Music Hall of Fame.Augusta met een riverwalk en historisch downtown en de beroemde golfbaan.Savannah the Belle of the south.Tennessee heeft Graceland een must als Elvis fan,Beale street in Memphis voor de Jazzmuziek. Nashville voor de countrymusic en Grand Ole Opry.

In Chattanooga Lookout Mountain,en niet te vergeten Dollywood in Pigeon Forge.

Daar is ook de Great Smokey Mountains die door N&S Carolina loopt ,met de prachtig mooie Blueridge Parkway een aanrader in de herfst.De Carolina`s en ook Georgia hebben behalve mooie bergen ook een prachtige kust met schitterende eilandjes zoals Hilton Head Island,Edisto Island,Cape Hatteras en de plaatsen zoals Myrtle Beach, Charleston,Wilmington.En Florida spreekt voor zich met mooie stranden en pretparken .

Hopelijk heb je de tijd want deze staten doe je niet in 3 weken,zelf hebben wij er 5 vakantie`s van 3 weken voor nodig gehad om ervan te proeven want je kan nooit alles in een keer zien.

amerika-staten.pagina.nl

2chambers.com

travelguides4u.com

hm-usa.com

amerika.boogolinks.nl

En voor de auto kan je kijken bij www.usareisen.de, dit is een Duitse site .of gewoon op de nederlandse site van Alamo of andere reisorganisaties.

Alvast heel veel plezier met het uitzoeken.

Bep

• Mary

allemaal bedankt voor jullie goede tips. En Bep, we zullen zeker veel plezier hebben met de voorbereidingen. Zal beslist een copie meenemen van je tips.

Groetjes Mary

• Maria

Bedankt Joke, het wwaren inderdaad zeer rustige ontspannen 5 weken vakantie in de states.

Zeuren ?? valt wel mee, ik signaleer alleen de voortdurende verwijsfunctie naar google en de opgestoken schoolmeesterachtige vinger van douaneman Hatolex:) Prettige zondag verder Joke en maak je niet zo druk:)

• tallie

En wat ik signaleer is de weinig nuttige bijdrage die U doorgaans levert.

En als hier iemand zich druk maakt om andermans reactie's bent U het wel, althans ik zie van U uitsluitend reactie's op reactie's, en nooit een brdrage aan een oplossing van een vraag.

Prettige zondag verder…………………..enne maak je niet zo druk.

hatolex