Ervaringen met wifi in hotels

• Cees

Een paar maanden geleden heb ik op dit prikbord een vraag gesteld over ervaringen met pda?s en draadloze internetverbindingen in hotels.

Zie:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=6&i=28888&t=28852

Ik kan jullie nu, zoals beloofd, mijn recente ervaringen met zo?n ding vertellen.

1 hotel had helemaal geen draadloos internet en in 1 ander hotel reikte het signaal niet verder dan de lobby.

Voor de rest heb ik in 4 weken reizen door de mid-west overal een perfecte internetverbinding op mijn hotelkamer tot mijn beschikking gehad.

Iedereen die er dus over denkt om een lap-top of een pda met wifi mee te nemen kan ik maar 1 advies geven??DOEN.

Mijn pda, een HP ipaq 5935, was tevens voorzien van een Tom-tom navigatiesysteem. (standaard met Europese kaart)

Ik heb voor vertrek dit Tom-tom systeem uitgebreid met kaartmateriaal van de USA en Canada (past op een 1gb groot sd kaartje) en ook dit functioneerde goed, op 1 minpuntje.

Bij gebruik van die USA kaart onthield het systeem geen recent ingevoerde bestemmingen.

Ik moet daar Tom-tom nog eens over benaderen hoe dat kan en hoe dat moet worden opgelost.

• Maarten

ik ben echt een hork met dit soort dingen,

is je pda (die ik van mn werk heb) standaard met Wifi uitgerust, maw kan ik mijn internet gewoon gebruiken als ik ergens op een hotelkamer connectie zoek met het internet, of moet je daar een specifieke kaart of softw. voor hebben?

tnx!Cees schreef:

>

> Een paar maanden geleden heb ik op dit prikbord een vraag

> gesteld over ervaringen met pda’s en draadloze

> internetverbindingen in hotels.

> Zie:

> http://www.prikpagina.nl/read.php?f=6&i=28888&t=28852

> Ik kan jullie nu, zoals beloofd, mijn recente ervaringen met

> zo’n ding vertellen.

> 1 hotel had helemaal geen draadloos internet en in 1 ander

> hotel reikte het signaal niet verder dan de lobby.

> Voor de rest heb ik in 4 weken reizen door de mid-west overal

> een perfecte internetverbinding op mijn hotelkamer tot mijn

> beschikking gehad.

> Iedereen die er dus over denkt om een lap-top of een pda met

> wifi mee te nemen kan ik maar 1 advies geven……DOEN.

> Mijn pda, een HP ipaq 5935, was tevens voorzien van een

> Tom-tom navigatiesysteem. (standaard met Europese kaart)

> Ik heb voor vertrek dit Tom-tom systeem uitgebreid met

> kaartmateriaal van de USA en Canada (past op een 1gb groot sd

> kaartje) en ook dit functioneerde goed, op 1 minpuntje.

> Bij gebruik van die USA kaart onthield het systeem geen

> recent ingevoerde bestemmingen.

> Ik moet daar Tom-tom nog eens over benaderen hoe dat kan en

> hoe dat moet worden opgelost.

• Cees

Mijn pda heeft inderdaad standaard ingebouwd wifi.

Bij het aanzetten van de wifi antenne zoekt ie automatisch verbinding met draadloze routers o.i.d. in de buurt.

Je selecteert uit dat rijtje (als er meerdere zijn) de verbinding van het hotel en klikt op “verbinding maken”. That's all.

Bij een aantal hotels heb je een toegangscode nodig, maar die krijg je bij je sleutelkaartjes. (wel om vragen aan de balie)

De eerste internetpagina die geopend wordt is dan de inlogpagina van dat hotel, je vult de code in en je kunt het www op

Een aantal hotels werken zonder toegangscode en dan kun je zo het internet op

• Jo

Maar met een inlog zonder toegangscode maak je gebruik van een niet beveiligde omgeving.

Lijkt mij riskant.

• Freddy

Ik heb geen ervaring met wifi in amerika maar heb wel een website" door gekregen van

AnchorFree's Hotspot Shield deze zou je wel beschermen ,heeft iemand daar ervaring mee?Jo schreef:

>

> Maar met een inlog zonder toegangscode maak je gebruik van

> een niet beveiligde omgeving.

> Lijkt mij riskant.

• Cees

Misschien wel, zover reikt mijn computerkennis niet, maar met een gezonde portie voorzichtigheid kom je (denk ik) ook al een eind.

Ik gebruik bv een speciaal voor de vakantie aangemaakt hotmailadres om met het thuisfront te mailen en in die mails vermeld ik echt mijn creditcardnr en pincode niet.

In die mails staat ook verder weinig bijzonders en de internetpagina's die ik op vakantie bezoek wil ik jullie ook wel vertellen, mocht je daar belangstelling voor hebben.

Als een hacker het de moeite waard vindt om hiervoor een hele avond met de lap-top in de buurt van het hotel tussen de cactussen te liggen wens ik 'm veel succes.