beste jaargetijde Yellowstone e.o.- Moab e.o.

• Jos & Yolanda

Hi,

We hebben het plan om volgend jaar een camper te huren in Denver en dan “een rondje” te maken via Cheyenne en Cody naar Yellowstone en Grand Tetons, en via Salt Lake City en Moab e.o. weer terug naar Denver.

We zijn liefhebbers van Canada en Alaska, en we genieten met name van het wildlife. Yellowstone lijkt hierop een mooi vervolg. Daarnaast lijkt het ons leuk om nu ook eens een andere vorm van natuurschoon te bewonderen in Arches, Bryce e.d.. We hebben echter geen idee wat we daar kunnen verwachten aan weertype en dieren.

Omdat we hebben gehoord, dat Yellowstone nogal druk is in de zomer, denken we aan de maanden mei en juni. Graag zouden we jullie ervaringen qua weer en wildlife willen horen over hoe het in die periode kan zijn, zowel in Yellowstone e.o. als in Moab e.o..

Dank voor jullie reacties.

Jos en Yolanda

• Jo

Mei, juni en september zijn de beste maanden. Goed weer en niet te druk.

• Monique

Ook wij gaan volgend jaar (voor de tweede keer) naar Yellowstone. Omdat we nu zonder de kinderen reizen, kunnen we in juni in plaats van juli. Wij zijn daar erg blij mee. Daarnaast proberen we de weekenden in de parken te vermijden. We hopen dit jaar ook wat meer wildlife te zien dan vorige keer.

Dit jaar hebben we voor de tweede keer in Moab gezeten. Stel je van wildlife in Moab niet teveel voor, daar zal je niet veel wilde dieren zien. Daarentegen zijn de canyons geweldig, zowel Arches als Canyonlands en vergeet zeker Dead Horse Point niet. Moab is een van mijn meeste geliefde plaatsen in Amerika.

We gaan volgend jaar ook naar Custer State Park in South Dakota, ook daar schijnt volop wildlife te zijn.

Onze geplande route staat op onze site, net als de reisverslagen van andere reizen. Kijk maar op www.nieuwenoord.nl onder het kopje Amerika.

• Cees

Voor wildlife moet je inderdaad in Custer zijn.

In Yellowstone zie je vooral kris-kras geparkeerde auto's met wijzende mensen er naast en daaruit concludeer je dan dat op die plaats een beest te zien moet zijn, of zijn geweest. (meestal ook nog ergens in de verte)

Natuurlijk zit er wild in Yellowstone maar vanwege de grootte van dat park heeft dat wild daar volop kans om de (soms vele) toeristen te vermijden.

En dat doet het ook van harte.

Je maakt alleen kans op (veel) wild als je heel vroeg in de ochtend, voor de toeristenmeute, het park intrekt

In het kleinere Custer echter, dat ik de afgelopen 15 jaar meerdere malen heb bezocht, heb ik diverse keren urenlang vastgezeten middenin de 1200 tot 1500 stuks grote bisonkudde die daar rondloopt.

Die beesten gaan dus echt geen mm opzij voor jou en je huurmobiel

En ik moet zeggen dat dat veel meer indruk maakt dan die paar eenzame bisons van Yellowstone.

• mai

Wij zijn afgelopen november in Yellowstone geweest. Waanzinnig alles zo in de sneeuw. weliswaar zijn dan niet alle wegen open, maar de sneeuw voegt wel erg veel toe. de geisers in de sneeuw is echt WOW!

vanaf half december kun je ook een sneewuscooter tour doen door Yellowstone. dat staat voor dit jaar op het lijstje.

• maryde

Wij waren vorig jaar, half september in Yellowstone. Het was prachtig maar nog maar net op het nippertje omdat het weekend erna , al een aantal passen dichtging. Het hangt natuurlijk van het weer af, maar later dan half september zou ik niet gaan.