Tips noord-west USA / zuid-west Canada

• Melanie

In september gaan mijn vriend en ik voor een aantal weken weer naar Amerika.

Dit keer hebben we als aanvliegluchthaven Seattle, met daarbij 2 weken autohuur.

Zelf zitten we te denken aan de volgende bestemmingen:

- Mount Rainer National Park

- Boeing fabriek tussen Seattle en Vancouver

- Jasper National Park

- Banff National Park

- Glacier National Park.

We twijfelen nog over Yellowstone,omdat we daar al 2x zijn geweest.

Heeft iemand suggesties wat we in ieder geval moeten gaan bekijken in dit gebied ? Welke steden zijn de moeite waard (Seattle? Vancouver ? Calgary ?)

Alle tips en suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt.

Melanie

• karin

Graag wil ik reageren, maar ook jouw tips!!

Wij zijn al eens gereisd van Vancouver naar Calgary.

Ik vond Vancouver Island echt geweldig. Vooral helemaal in het noorden waar een beschermd gebied is voor de Orka's. Kajak huren,….

Super: bruinvissen en zeehonden naast je bootje (Telegraph Cove).

Als je meer in de buurt van Calgary de grens over zou gaan een drietal tips

1. Yoho NP als je het ontstaan van de aarde (Burgess shale) interessant vindt

of Dinosaur park en Royal Tyrell museum in Drumheller als je van dino's houdt.

2. Waterton lake NP: prachtige natuur en wandelen

3. of de overbekende Icefield road de noord zuid route over de Rockies.

Wij gaan dit jaar 2 weken naar Calgary en overwegen om naar Yellowstone te gaan.

Dus van Calgary via Yoho naar het zuiden en via Watertonlake weer omhoog.

Maar mogelijk is het te ver.

Hoelang denken jullie dat het rijden is vanuit Yellowstone naar de grens met canada?? En wat zijn de absolute do's in Yellowstone??

• Jeroen

Ik zou inderdaad Waterton Lakes (grenst aan Glacier) ook aanraden, erg mooi park. Veel beren gezien daar.

Ik vond Calgary GEEN interessante stad. Vancouver en Seattle zeker wel de moeite waard voor enkele dagen!

Veel plezier!

• eric

Melanie ,

wat dacht je van Olympic N.P. , naast de deur bij Seattle ? Het Hoh Rainforest hierin is echt erg mooi.Je kan bijvoorbeeld vanaf Seattle naar Port Angeles , hiervandaan een dagje Olympic N.P. “doen” ( oke , Hoh is dan wat verder weg helaas ) , en dan met de pont van Port Angeles richting Vancouver Island/Victoria.

Daarvandaan door naar Vancouver en de rest van BC en Alberta….

Van Seattle is het ( met het pontje ) maar twee uur rijden naar Port Angeles.

succes , Eric

• Ann B.

Hoi Melanie,

Vancouver is een zeer interessante stad (en dat zeg ik niet omdat ik er woon). ;) In elk geval hoor ik van velen dat het een mooie stad is en als je wat tijd hebt om wat dingen te zien, dan ga je je zeker niet vervelen. Ik ben niet zo erg bekend met de verschillende parken in de USA, maar met die van Canada wel! :D

Als je een leuke route beschrijving wil voor een groot deel van je trip door West Canada, kijk dan eens op mijn route beschrijving die online staat op: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html (het zijn 5 pagina's in totaal). Ik hoop dat je hier iets mee kan doen!

Ik hoop ook een leuk foto album van Vancouver en nabije omgeving als mijn familie op bezoek was in juni 2007. Voor elke dag dat we iets bezocht hebben is er een album, kijk eens op: http://abadjura.myphotoalbum.com/albums.php

Ik hoop dat dit wat kan helpen en als je vragen hebt mag je me altijd contacteren op abadjura@gmail.com

Groetjes uit een zonnig en warm (28 graden) Vancouver,

Ann :)

• eric

Hoi Ann ,

stiekum af en toe van het Canada prikbord naar het Amerika prikbord ?

Net zoals ik dus….

Eric

• Ann B.

Haha Eric ;) Heeel stiekem :D

Waarom niet, he…soms kan je hier mensen ook weer verder helpen! :)

Groetjes,

Ann :)

• maryde

De san Juaneilanden (Orcas) zijn ook de moeite waard!

www.guidetosanjuans.com