Reisschema, precies goed of te krap

• Froukje

Zoals velen voor mij, zou ik graag jullie expertise willen wat betreft onze route.

Ik heb namelijk enige twijfel over de afstanden.

Is dit haalbaar, of racen we dan teveel? En wat kunnen we evt weglaten?

Tja, er is zoveel te zien, erg moeilijk..

Wel hebben we Bryce en Zion al gezien, maar lag toch op de route om bij Salt Lake uit te komen, dus die wilden we nog een keer meepikken.

We hebben er wel bewust voor gekozen 2 lange dagen te maken vanaf Vancouver naar Spokane en uiteindelijk Gardiner, dat schijnt meer eentonig te zijn, maar wel noodzakelijk.

Graag ontvang ik jullie advies.

dag 1 di 14/8 Aankomst Seattle 20.35 uur. (slapen)

dag 2 wo 15/8 Seattle – auto ophalen– Vancouver (vrienden)

dag 3 do 16/8 Vancouver – (vrienden)

dag 4 vrij 17/8 Vancouver – Spokane (slapen)

dag 5 zat 18/8 Spokane – Butte (Int 90) – Yellowstone – Gardiner

dag 6 zon 19/8 Yellowstone – dagje – Gardiner (slapen)

dag 7 ma 20/8 Yellowstone – dagje – Jackson (slapen)

dag 8 di 21/8 Grand Teton – Jackson (slapen)

dag 9 wo 22/8 Jackson – Flaming Gorge National Rec. Area – Green River

dag 10 do 23/8 Green River – Cheyenne – Estes Park (slapen)

dag 11 vrij 24/8 Estes Park – Rocky Mountains N.P. – Estes Park (slapen)

dag 12 zat 25/8 Rocky Mountains – dagje – Glenwood Springs (slapen)

dag 13 zon 26/8 Glenwood Springs – Aspen skien?? (snowmass) – Glenwood Springs (slapen)

dag 14 ma 27/8 Glenwood Springs – Arches – Moab (slapen)

dag 15 di 28/8 Arches – dagje – Dead Horse point – Moab (slapen)

dag 16 wo 29/8 Moab – Natural Bridges Nat. Mon. –Gooseneck S.P. –Valley of the Gods road/Moqui dugway, Mulley Point – Kayenta (slapen)

dag 17 do 30/8 Mexican Hat – Monument Valley – dagje – Kayenta

dag 18 vrij 31/8 Monument Valley – dagje – Kayenta (slapen)

dag 19 zat 1/9 Kayenta – Lake Powell- Page (slapen)

dag 20 zon 2/9 Lake Powell – dagje – Page (slapen)

dag 21 ma 3/9 Page – Hurricane – evt al Zion (slapen Hurricane)

dag 22 di 4/9 Zion – dagje – Hurricane (slapen)

dag 23 wo 5/9 Hurricane – Bryce dagje – Hatch (slapen)

dag 24 do 6/9 Hatch – Cedar City (slapen)

dag 25 vrij 7/9 Cedar City – Salt Lake City (slapen)

dag 26 zat 8/9 Salt Lake City – dagje (slapen)

dag 27 zon 9/9 Salt Lake City – dagje en auto inleveren (slapen)

dag 28 ma 10/9 Vertrek Salt Lake Airport 10.05 uur

dag 29 di 11/9 Aankomst Schiphol 8.25 uur

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips!

Vriendelijke groeten,

Froukje

• tallie

Dan had het handiger geweest als je er de afstanden bij had gezet……..

hatolex

• Jeroen

Hoi,

Vrij druk schema, maar in principe wel haalbaar. Al zou ik er wel rekening mee houden dat je hier en daar misschien toch wat meer tijd nodig hebt, dus misschien is het verstandig om 2 dagen bijv. niks te plannen en die als buffer te houden. Mocht het dan meevallen kun je nog altijd iets extras mee pikken.

Waarom trouwens geen Antilope Canyon bij Page?

Gr.

Jeroen

• Ada

Het ziet er inderdaad erg druk uit, maar als je met 2 personen kunt rijden en afwisselen is het te doen.

Waarom slaap je 3 nachten in Kayenta? Daar zijn alleen wat hotels in een afgelegen dorp. Slaap eventueel 1 nacht en daarna 2 nachten in Page. Bespaard je een hoop rijden en in Page is keuze genoeg voor bijv. restaurants e.d.

• mai

Volgens mij wordt het weinig skieen in snowmass in augustus. wij waren er in december 2006 en toen was alles net open.

• hetty

Ik vind vooral het laatste gedeelte van je route best wel korte afstanden…en dan ben je wel een groot gedeelte van de dag op je plek van bestemming. Sommige van deze (bv Hatch of Hurricane) is echt niet veel te doen, en zijn kleine dorpjes. Ik weet niet of je wat op het oog hebt in Kayenta, maar in Mexican Hat is een heel mooi motel: San Juan Inn, ook op vrij korte afstand van Monument valley. En inderdaad, in Aspen ligt geen sneeuw in Augustus. Hoe dan ook, je reis ziet er heel interessant uit, en je zult heel erg veel zien! veel plezier!

• Froukje

Hartelijk dank allen voor jullie reactie!! Heel fijn dat jullie zo concreet meedenken en adviezne hebben. Het kan er alleen maar mooier en beter op worden.

Ik zal Kayenta zeker veranderen in Page!

En wat betreft Aspen, ik geloof dat we er maar gewoon langs heen rijden, even een korte stop en dan door (dat bespaart ook tijd). We zijn gewoon dol op skien en de naam van het gebied alleen al….okee, niet realistisch in aug/sept

Tja, Antylope, waanzinnig!!!! zijn we 2 jaar geleden ook geweest. Toch gekozen voor Zion en Bryce als extra, nog meer wandelingen.

De dagen in salt lake zijn onze reseve dagen. Ook kan er ingekort worden op Monument valley, denk ik. Ik heb gehoord dat dit een echte drive trough park is?

Dus 3 extra dagen als reserve, dat moet lukken.

Is Rocky Mountain en Ested park de moeite waard om 2 dagen voor uit te trekken… Of kunnen we de tijd beter elders besteden?

Bedankt tot dusver!!

Froukje

• bart

Wat betreft estes park:

overnacht in boulder, heel mooi stadje

Thv monument valley: als je geen wandeling maakt ben je er toch op een namiddag door.

• markro

Froukje schreef:

>

> Is Rocky Mountain en Ested park de moeite waard om 2 dagen

> voor uit te trekken… Of kunnen we de tijd beter elders

> besteden?

Het Rocky Mountain National Park is prachtig en daar kan je nog wel langer verblijven als je zou willen. Zie http://www.nps.gov/romo/ .

Aan de oostkant van het park kan je prima overnachten in Estes Park.

De eerste dag kan je de oostkant verkennen en bijvoorbeeld wandelingen maken bij het Spraque Lake en/of Bear Lake, de Alberta Falls.

Landkaart van het park, pdf-bestand: http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/upload/park_map-2.pdf

De volgende dag kan je via de weg door het park, de Trail Ridge Road, van oost naar west rijden, om naar Glenwood Springs te gaan. Van daaruit wil je Aspen bezoeken om weer terug te keren naar Glenwood Springs.

Je kan ook overwegen om als je door het Rocky Mountain NP hebt gereden, naar het zuiden te rijden, via Grandby en Winter Park naar de Interstate 70 en deze opgaan naar het westen. Dan een overnachting doen in een plaatsje langs deze weg, bijvoorbeeld in Georgetown.

De volgende dag verder west over de I-70 en deze weg verlaten bij Copper Mountain naar het zuiden, de highway 91 op naar Leadville, stukje highway 24 naar het zuiden, in de buurt van Twin Lakes naar het westen highway 82 op naar Aspen. Je gaat hier door een prachtig stuk van de Rocky's, hoog over de Independence Pass en via Aspen naar Glenwood Springs.

In 2004 zijn wij ook in deze omgeving geweest en daarover kan je, als je interesse hebt, iets lezen in ons reisverslag, zie http://menramerika.web-log.nl/ .

Aan de linkerkant zie je de knoppen (buttons) om naar de dagverslagen te gaan. Wij waren aan het begin van de reis in genoemd gebied.

Jullie gaan een prachtige reis maken. Succes met de voorbereidingen en een prettige vakantie gewenst.