Wellicht weet iemand dit: visum en Niagara Falls in Canada

• Susan mw Judith&Anouk

Dit weekend gaan wij naar de Niagara Falls. Wij zijn in het bezit van een L-visum.

Wie weet of het mogelijk is om de brug van USA naar Canada over te lopen en dan ook weer terug te keren naar USA?

We hebben een aantal verhalen gehoord: de een zegt: geen probleem weer een ander zegt: kon wel is lastig worden om USA weer in te komen omdat ze bij de USA-grens geen aparatuur hebben om een gezichtsfoto en vingerafdrukken te maken.

Wie weet dit met zekerheid te zeggen of wie weet waar we dit na kunnen vragen?

Alvast bedankt!

• mai

nix aan de hand kun je gewoon makkelijk doen! Wij zijn in april met de auto naar Canada geweest vanaf Niagara Falls. ze hebben daar geen scanapparatuur, maar ze nemen bijvoorbeeld ook niet je groene kaartje in. je wordt wel even ondervraagd, dat is alles!

• Susan mw Judith&Anouk

Maar jij had geen L-visum…

• Maarten

als je je paspoort meeneemt met je visa waiver erin kun je gewoon heen en weer.

In 2005 heb ik dit lopend gedaan, over de brug.

Bij terugkeer (wat boodschapjes gedaan in het overigens UBER toeristische canadese deel, mooi van spuuglelijkheid) loopt er wel iemand met je mee om er op toe te zien dat je ECHT terug gaat naar de VS (je kunt maar een kant op, richting de VS, maar toch lopen ze mee, lekker para tiepjes hoor).

Maar lang verhaal kort:

heen en weer gaat zowieso tevoet echt prima,

no problemo.

• Martin E. van Doornik

Ik was op fietsvakantie van Boston naar Toronto. Bij Buffalo kon ik gemakkelijk over de grote brug boven de Niagara River (met links van me Lake Erie). Canada ligt aan de overkant met de ‘customs’. Mijn paspoort even gecontroleerd en ik kon makkelijk doorfietsen naar Niagara Falls op een mooie weg pal langs de rivier. Jeetje, zo'n woest stromende rivier heb ik van mijn leven nog nooit gezien, en dat meer dan een kilometer breed!

• Susan mw Judith&Anouk

Inmiddels zijn we terug en we zijn niet overgestoken naar Canada. Er was niemand te zien bij Customs en we hadden daar een raar gevoel bij.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Amerikaanse kant net zo mooi vond (misschien wel mooier) dan de Canadese kant.

• Jos

Hoe kun je zeggen dat de Amerikaanse kant mooier is dan de Canadese als je nog nooit aan de Canadese kant bent geweest?

• Martin E. van Doornik

Klopt, de Canadese kant is veel mooier, je kijkt van daaruit recht in de uithollingen van de Horseshoe Fall, een deel van de Niagara Falls. En ik kon daar een mooie nachtfoto maken van de verlichte watervallen. Aan de Amerikaanse kant (New York State) staat er een lelijke uitkijktoren, alleen daar zie je nog iets van de onderkant van de Falls.

• Susan mw Judith&Anouk

Ik ben aan de Canadeze kant geweest. Goed lezen!

• Susan mw Judith&Anouk

Dit is niet waar. We zijn over de bruggen gelopen naar Goat Island en daar heb je een heel mooi uitzicht over de Horseshoe. Dit uitkijktoren is alleen om met een lift naar beneden te gaan om daar de Maid of the mist te doen.