Overstappen terugreis

• minni

We reizen voor het eerst naar de USA met overstappen. Nu heb ik al verschillende topic's gelezen over overstappen in de USA op de heenreis voor wat betreft door de immigrations en inleveren groene kaart op eerste bestemming, ophalen en weer inleveren van bagage e.d. voor de tweede vlucht.

Nu is mijn vraag hoe werkt dit op de terugreis…

We vliegen terug van Las Vegas - (overstappen in)Minneapolis - Amsterdam.

- Moet je ook hier drie uur van te voren inchecken?

- Waar moet de groene kaart weer ingeleverd worden?

- Moet de bagage in Minneapolis weer van de band gehaald worden en weer ingeleverd zoals de heenreis of gaat dit automatisch?

- Moet je in Minneapolis weer opnieuw inchecken naar Amsterdam of kan je meteen naar de gate?

Alvast bedankt!

• Peter W

- Moet je ook hier drie uur van te voren inchecken?

>Ik zou 3 uur tevoren de auto inleveren en gaan inchecken. De security wachttijd in LAS is onvoorspelbaar en soms lang (tot 1 uur).

- Waar moet de groene kaart weer ingeleverd worden?

Die neemt de afhandelings-employee in (bij afgifte bagage) en daarna heb ik geen vastigheid meer gezien. Soms verzamelen ze die groene kaarten bij die incheckbalie, soms nieten ze hem vast aan je boardingpass die bij de gate wordt afgescheurd. Let er op dat de luchtvaartmij hem inneemt.

- Moet de bagage in Minneapolis weer van de band gehaald worden en weer ingeleverd zoals de heenreis of gaat dit automatisch?

Aannemende dat je op 1 ticket vliegt, dan wordt je bagage doorgelabeld naar je eindbestemming zoals Amsterdam.

- Moet je in Minneapolis weer opnieuw inchecken naar Amsterdam of kan je meteen naar de gate?

Nee, bij 1 ticket krijg je in LAS 2 instapkaarten.

• Jan

Waarom vliegt u niet naar LA en rij dan in een halve dag naar LV.

Veel gemakkelijker en u ziet ook nog een stukje prachtig landschap.

• eric

Minni ,

zoals Peter al antwoorde :

drie uur is wat ruim , heb de ervaring in LA dat de rijen lang zijn , en ook bij de douane kan het flink opstropen.

Normaal gesproken krijg je een boarding pas voor je aansluitende vlucht mee , zo niet dan moet je opnieuw inchecken via een transfer balie op je tussenvliegveld…

Opletten bij check in dat de koffers met AMS gelabeld worden;ze gaan dan automatisch door.

Veel plezier !

Eric