uitzetting

• arie

ik heb een vraagje ,mijn vrouw is 18 jaar gelden amerika uit gezet omdat ze weer terug ging omdaar weer apair werk te doen. ze hebben haar daar uit gepikt en gelijk het land weer uit gezet . nu gaan we 24 juli op vakantie naar minneapolis .zo ze nog problemen krijgen ,wat denken jullie? bedankt

• Freddy

Hierna heb ik een gedeelte afgedrukt van de wettekst(vertaald) in verband met het visa-waiver programma,wat in uw geval wel van toepassing is denk ik.

Uitzonderingen op het Visa Waiver Programma:

Een visum is wel vereist voor reizigers die in andere omstandigheden niet in aanmerking zouden komen voor een visum op grond van de Amerikaanse wet In het algemeen hebben deze wetsbepalingen betrekking op mensen aan wie reeds in het verleden een visum geweigerd werd, in het verleden de immigratieregels reeds overtreden hebben.

Ik weet niet wat over 18 jaar werd opgegeven maar ik denk dat het toch beter is een visa aan te vragen op de ambasade.

• arie

maar we hoeven toch geen visum aan te vragen we blijven maar drie weken en we hebben en verblijf adres en retour ticket .

• Freddy

Indien er geen moeilijkheden zijn met die 18 jaar geleden

• Petra/VS

Waarom het risico lopen je vakantie vroegtijdig afgebroken te zien? Bel het Amerikaanse consulaat en leg daar je vraag voor. Omdat ze uit het land is gezet, kan ze wel degelijk in de problemen komen. Better safe than sorry!

• arie

ik heb even naar het amerikaanse consulaat gebelt en die vertelde dat het verjaart naar 5 jaar ,maar dan dan blijft nog stedds de vraag op het I-94 formelier F.have you ever been denied a u.s vis of entry into the u.s or had a us. vis visa cancelled? if yes when? where? wat vul ik hier in ? nee ,de hoop dat je er niet uit word gehaalt of yes en uren verhoor.

• Will€m

Zoals de anderen al schreven - om ellende daar te voorkomen kun je beter een officieel visum aanvragen.

Als er gevraagd wordt “have you ever been …” dan moet je daar wel “yes” invullen en daarna aangeven dat het 18 jaar terug was. De kans bestaat dat je vrouw vervolgens uitgebreid gehoord gaat worden. Om dit alles te voorkomen is een visum beter, dan is dat onderzoek (in Nederland) al gedaan. Ik weet alleen niet of je dat nog redt voor 24 juli.

• arie

we hebben dus en probleem heb de consulaat gebelt en die konden geen aanwoordt geven ,nu konden we een visum aanvragen maar pas op 25 juli .nu de gok maar wagen en daar ondervraagt te worden .

• Gerrit

Als het verjaard na 5 jaar kun je toch gewoon NEE invullen op de waiver ?

Twee jaar geleden heeft een vriend van ons dat ook gedaan, i.v.m. een stomme drankovertreding had hij dus een strafblad, en kon gewoon de US in en uit. Dit overigens op aanraden van een Schiphol marrechausee……..

Ook hij kon pas voor een visum terecht op een datum dat hij al weg was.

Ik zeg niet dat dat de beste oplossing is, maar op dit moment wel de enige.

• arie

we kunnen gelukkig a.s maandag , omdat er een afzegging was .dus heeben we geluk.