Long Beach

• Willem

Wij gaan bijna naar Amerika, maar nu is de twijfel toegeslagen over ons verblijf met de camper op Long Beach, onze eerste stopplaats vanuit LA.

We horen hier heel verschillen verhalen over, maar nu hoorde ik dat het vlak bij de gangsterwijken en de industrie. Graag jullie ervaringen, anders moeten we alsnog snel ons schema aanpassen!

• Jo

Long Beach is inderdaad geen plaats om naar toe te gaan. Ligt alleen maar zo'n hotelboot (de Queen Mary?) en voor de rest is het veel industrie, zoals bij ons op de Maasvlakte. Ben er eens geweest en ik was er ook zo weer terug. Maar op weg terug kwam ik wel langs een plaats, waar vaak walvissen langszwemmen. Alleen was het er niet de juiste tijd van het jaar voor.

Was voor ons dus de eneige verloren dag van een 3-weekse vakantie . . .

• Christine

Hallo Willem,

Wij hebben 2 jaar geleden met onze camper op de camping in Longbeach gestaan. Het is ons prima bevallen. Longbeach is helemaal opgeknapt en heeft, vlakbij de camping, een mooi nieuw centrum. Vanaf LB kun je met een tram/metro naar het centrum van LA. Er is in de buurt van LB veel havenindustrie, maar dat is in Rotterdam ook zo en dat zoek je daar dus ook niet op. Op de camping zelf stonden veel Amerikanen die met een camper aan het rondreizen waren. Als wij in de gelukkige omstandigheid waren dat we weer met een camper door Amerika zouden reizen, zouden we zo weer voor deze camping kiezen.

Veel plezier in Amerika en geniet van al het moois

Christine

• Matthijs

Long Beach, thuishaven van rapper Snoop Dogg :D

Je zou inderdaad een of andere ghetto verwachten, maar dat viel reuze mee; deed ons een beetje denken aan Scheveningen/Den Haag ofzo, weinig spannends.

Queen Mary is wel leuk om even te zien, maar verder is er weinig te doen volgens mij…