Kopen bij amazon

• Frans

Hi allemaal,

Ik wil online een doos gereedschap kopen vanuit de usa…Dit kost ongeveer 1000 us$ op het internet maar wat voor belastingen/heffingen moet ik daarover betalen?

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt voor de reacties

Frans

• Peter W

>..belastingen/heffingen..

Ik kocht zo wel eens technische zaken en betaalde BTW + 10% invoer rechten.

• Frans

Ik ben een aannemer dus kan ik dan de btw en de betaalde VAT in de usa weer terugkrijgen van de belastingen?

Peter W schreef:

>

> >..belastingen/heffingen..

> Ik kocht zo wel eens technische zaken en betaalde BTW + 10%

> invoer rechten.

• René

Kijk eens op de volgende site: http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/

• Freddy

Volgens mij kan U de hier betaalde BTW wel terug vorderen maar niet de eventueel betaalde taxen in de usa of de verkoper moet ze terug vorderen in de states en ook niet de invoerrechten.De invoer gebeurt gewoonlijk via de postdiensten.Hierbij komen dan nog de kosten voor het invoeren of je moet de invoer zelf regelen

• Frans

Heeft er iemand een idee over hoeveel invoerrechten er op een doos gereedschap van 1000 us$ betaald zouden moeten worden in holland?

• tallie

Ligt aan wat voor gereedschap er in zit, of het een bij elkaar behorend stel is.

Als het gewoon een doos gereedschap is wordt elk stuk eventueel apart belast.

Als je bij Amazon koopt heb je niets te maken met terug te vorderen BTW in de USA, je betaald hier het normale BTW tarief, en invoerrechten over de prijs van de goederen + transportkosten.

Amazon is een geregistreerd bedrijf, en betaald geen Tax in de USA voor goederen die nog niet zijn verkocht, bij uitvoer valt er dus ook niets terug te vorderen, door hen of door jouw.

Betreft het ook electrisch gereedschap, zo ja, is het hier dan wel bruikbaar

(110v-120v)

hatolex

• Will€m

Je zou eens kunnen kijken op de site van (b.v.) fedex.com, daar staat wel een tooltje waarmee je de tax kunt berekenen. Het heeft o.a. te maken met de herkomst van het gereedschap.

• tallie

Om dat tooltje te kunnen gebruiken heb je de SAGITTA code nodig, en het tarief van invoerrecht heeft niets met herkomst te maken maar met oorsprong.

hatolex

• Freddy

Hatolex,als ik het goed begrijp zijn de goederen van amazone gewoon in opslag en word de taks betaald bij verkoop.Indien men in amerika koopt bij amazone moet men er de taks bijtellen?