hoe reizen in Californie

• Bolletjeom

ik heb eind november 10 dagen in Californie. Ik heb LA dan al een maand eerder 3 dagen lang bekeken.

Nu weet ik niet goed wat haalbaar is in 10 dagen en hoe ik mezelf ga verplaatsen. Ik ben een alleenreizende jonge vrouw met een rugzak en normaal gesproken een behoorlijk beperkt budget.

Heeft iemand tips wat betreft route, vervoer of eventuele toers?

een auto huren zie ik niet zo zitten omdat ik dus alleen reis en dan op het verkeer moet letten EN de kaart moet lezen. Het lijkt me ook te prijzig.

Ik heb snel gekeken naar toers die camperen onderweg maar die lijken te stoppen in die maanden ( toch te koud?)

ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen

groetjes rudi

www.bolletjeom.nl

• Ada

Je zou eens op de site van Greyhound kunnen kijken en dan het venster locations Californie om te zien hoe en waar hun bussen rijden. http://www.greyhound.com/home.asp

De busstations staan helaas niet altijd in de beste buurten, reizen per bus heeft geen hoge prioriteit.

Verder heeft Amtrak wat treinlijnen, maar stel je daar niet teveel van voor.

November is laagseizoen, maar in de buurt van oa. San Diego, Palm Springs en verderweg Arizona rondom Phoenix en Tucson is het nog redelijk weer in November.

Yosemite en andere parken liggen op hoogte en zijn al flink koud met vaak al sneeuw. Bovendien per openbaar vervoer niet of nauwelijks te bereiken. Het enige alternatief is toch een auto huren of lokaal bekijken of er ergens georganiseerde excursies gemaakt worden

• Bolletjeom

zijn er mensen die organisaties kennen die in die regio excursusies of rond reizen aanbieden ( gericht op budgetreizigers?)

Weet iemand ook een leuk/ goed backpackershostel in

LA, Las Vegas en eventueel San Diego of San Fransico.

oja, ik zoek ook nog accomodatie in NY

tuurlijk kan ik die allemaal zelf googelen maar ik vind het altijd fijn als ik iemand het heb horen aanbevelen.

tips over wat haalbaar is qua route in 10 dagen zijn ook welkom

groetjes Rudi

www.bolletjeom.nl