Denver - Rapid City

• markro

jan schreef:

>

> Beste Markro,

>

> Bedankt voor je reactie, ik ben aan het lezen op je weblog en

> kan daar heel veel informatie uit halen. Het is altijd leuk

> om te lezen wat de ervaringen zijn van iemand die er al is

> geweest. Het helpt mij echt om mijn reis nog beter te plannen.

> Dus bij deze: Ik ben heel blij met jou informatie!!!

Hallo Jan,

fijn om te lezen, dat jij iets hebt aan mijn reisverslag.

Jullie gaan een mooie reis tegemoet.

Omdat jij ook Moab, UT in de planning hebt staan, verwijs ik ook nog naar een ander reisverslag van ons, namelijk van 2005. Toen kwamen wij op dag 22 in Moab aan vanuit het zuiden. Dit verslag heeft even een tijdje nodig om te laden, vanweg de vele foto's die tussen de teksten staan, dus heb geduld als het even duurt. Bovendien staan bij dit verslag alle dagteksten onder elkaar, dus moet je naar beneden scrollen.

Misschien kan je daarin ook nog info vinden waar jij iets aan hebt.

Veel leesplezier.

• jan

Markro en ook anderen die hebben gereageerd op mijn vraag: Allemaal hardstikke bedankt.

Jan

• Monique

Hier komt mosterd na de maaltijd ook nog even:-) Ja, ons gewenste rondje is bekend, maar is pas voor juni volgend jaar. Er is dus nog niets geboekt, gewoon omdat KLM nog niet te boeken is en we willen wachten daarop. We vliegen namelijk liefst rechtstreeks op San Francisco en KLM is de enige die dat doet. Daarnaast vliegen we business class en dat doen we alleen op de dagen dat we in de Z-klasse (laagste tarief) kunnen boeken, dus daar hangt ons plan ook nog een beetje vanaf wat datums betreft.

We beginnen in San Francisco omdat we vrienden in Californië hebben en bij hen nogal wat spullen ophalen voor de camper, die laten we gewoon af en toe achter daar. We gaan dus met een camper, een A-klasse van Road Bear. Omdat mijn man beperkt is in zijn conditie vanwege gezondheidsproblemen, kiezen we voor rijdagen van zo'n 4 uur, niet veel langer. Op een goede dag rijden we echter weleens door, we schuiven vrij makkelijk met dagen en boeken dan ook alleen hotels, de campings boeken we op hele drukke plekken wel vooraf, maar meestal pas een dag van tevoren telefonisch.

We zijn trouwens pas vijf weken terug van een rondje Zuidwesten en hebben zowel dit jaar als vorig jaar in Moab gezeten. Gewéldig plaatsje, wij huren daar dan een Jeep en gaan offroaden, super!

Volgend jaar wordt het dus San Francisco - Denver en het zal er zo ongeveer uit gaan zien:

Donderdag 5 juni: SFO

Vrijdag 6 juni: Camper halen en naar Chowchilla

Zaterdag 7 juni: Chowchilla

Zondag 8 juni: Chowchilla

Maandag 9 juni: naar Red Bluff (via Interstate 5)

Dinsdag 10 juni: Redwood NP (start Benbow, zuidkant Avenue of the Giants)

Woensdag 11 juni: Klamath (Redwoods)

Donderdag 12 juni: Klamath (extra dagje rust/reserve)

Vrijdag 13 juni: Crater Lake

Zaterdag 14 juni: Baker City, Oregon (lange rijdag, maar alles scenic)

Zondag 15 juni: Baker City

Maandag 16 juni: Twin Falls, Oregon

Dinsdag 17 juni: Idaho Falls, Oregon, Craters of the Moon

Woensdag 18 juni: West Yellowstone

Donderdag 19 juni: West Yellowstone

Vrijdag 20 juni: West Yellowstone

Zaterdag 21 juni: Red Lodge, MT (via Bearthooth Hwy)

Zondag 22 juni: Cody bezoeken, overnachting Greybull, WY (want oud-Beesdenaren op KOA-camping, schoonouders van Ned in MO)

Maandag 23 juni: extra dagje Greybull

Dinsdag 24 juni: Buffalo, WY

Woensdag 25 juni: Hill City

Donderdag 26 juni: Hill City

Vrijdag 27 juni: Hill City

Zaterdag 28 juni: Hill City (vanaf daar in vier dagen: Badlands, Wall, Custer State Park, Mt. Rushmore, Crazy Horse, Mustangs)

Zondag 29 juni: Scotsbluff

Maandag 30 juni: Cheyenne (onderweg bezoek Fort Laramie)

Dinsdag 1 juli: Rocky Mt. NP

Woensdag 2 juli: Denver, opruimen en inpakken spullen camper

Donderdag 3 juli: camper inleveren, auto huren, hotel Denver

Vrijdag 4 juli: Stampede in Greeley bijwonen, vuurwerk 's avonds

Zaterdag 5 juli: Denver

Zondag 6 juli: Denver

Maandag 7 juli: terug naar Nederland