route maar er zit iets fout

• Veerle

Hey Cees,

Het is richting , wil niet zeggen dat we er moeten zijn.

Maar je zegt dat het al haalbaar is, dus dan gaan we er voor gaan denk ik.

Ik had toch al 2 dagen opgeschreven voor Glacier dus hebben we toch tijd om richting daarheen te rijden vanaf Mount Rainier.

Alvast bedankt voor de tips.

Veerle

• Bert

Hoi Veerle,

Van Mt Rainier naar Glacier is ruim 900 km.

Volgens Streets & Trips zo'n 10 uur rijden zonder stops. Bijna niet te doen dus in één dag. Als je 's morgens heel vroeg vertrekt ben je er tegen de avond. Maar de volgende dag wil je alweer richting Yellowstone. Wat kun je dan nog zien van Glacier. Voor dit park heb je minimaal een volle dag nodig.

Als ik jou was zou ik Glacier overslaan en vanaf Mt Rainier richting Yellowstone gaan met eventueel een tussenstop in Idaho. Dit is trouwens ook meer dan 1250 km. Dus dat worden lange rijdagen.

Succes met de verdere planning

Groeten Bert

• Cees

Laat maar Bert.

Ik probeer ook al 3 berichten lang Veerle op andere gedachten te brengen.

Tevergeefs.

Veerle is de zoveelste Amerikaganger die straks overal is geweest maar, wegens tijdgebrek, niets heeft gezien.

• Antony

Als ik Veerle was zou ik de Everglades ook nog even doen. Kan ze gelijk langs Yoshua Tree National Park. Ook mooi!

• veerle

Beste,

Het lijkt mij niet nodig om het nu in het belachelijke te trekken.

We hebben een route met de parken die het meest haalbaar zijn. Als het niet lukt besparen we wel tijd in Salt Lake. Liever de parken dan een city trip Salt Lake.

Op zich zijn we ook geen reizigers die 's avonds om 4 uur aankomen aan het hotel, om 8 uur is ook noch goed. Daar zit ook verschil op met sommigen.

We zien wel, en wees gerust het zal zeker vakantie worden.

Bedankt aan iedereen voor de tips en Antony, dat van die Everglades is nog zo mis niet, misschien zit dat wel in het tweede stuk van de reis.

Groeten Veerle

• Jeroen

Hoi,

Ik zou inderdaad 1 dag SLC skippen. Best leuke stad om even rond te lopen (Temple Square is vooral wel interessant) maar na 1 dag hadden wij het er echt wel gezien.

• veerle

Voila,

Nagel op de kop.

Als het moet of je voelt dat het ergens krap wordt schrap je iets.

En zoals gezegd, als je vb van 5 tot 7 rijdt kom je nog aardig ver overal.

Hotels zijn er overal dus …

Groeten Veerle

• Jeroen

Hoi

Ja ik zou me ook niet al te druk maken over het rijden. Je moet het gewoon goed plannen als je zoiets doet. Plan beter 1 lange dag rijden in dan 2x een halve dag. Dan ben je wel 1 dag ‘kwijt’ (al vind ik een dag rijden in de US ook wel eens lekker) maar dan heb je tenminste een volle dag over die je ergens kunt besteden.

Persoonlijk vond ik Mt. Rushmore ook ERG uit de richting liggen (wij gingen van Yellowstone naar Rocky Mnt. NP via Mt. Rushmore. Gigantische omweg natuurlijk, maar ik ben erg blij dat we het gedaan hadden. Mt. Rushmore is echt wel leuk om te zien (wij zijn zowel ‘s avonds bij de ceremonie geweest en ’s morgens nog even (zelfde toegangskaartje). Het ligt gewoon ver weg, maar dichterbij als nu kom je er waarschijnlijk niet snel (ik bedoel als je op vakantie gaat in de US ga je toch meestal naar het zuid-westen, noord-westen, oosten etc. maar nooit echt naar het midden-noorden zeg maar).

Rocky Mnt. NP vond ik trouwens wel mooi, maar niet WERELDSCHOKKEND mooi zeg maar, ik bedoel als je al naar Glacier gaat, zou je die evt. kunnen skippen (tis natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar je snapt wat ik bedoel)

Succes ermee!

• Nell

Hoi Veerle

kijk eens op het prikbord van www.allesamerika.com, daar zijn meerdere topics over routes en complete routekaartjes.

Heb je daarna nog vragen dan zijn er heel veel leden die je kunnen adviseren.

Veel succes en een fijne vakantie.