hawaii, de moeite waard?

  • annette

    Hallo,

    Wij zijn ons alvast aan het orienteren op een rondreis door zuid-west Amerika.

    Het plan is om daar eerst 2 weken rond te reizen en dan door naar Hawaii te vliegen.

    We hebben dan nog ongeveer 10 vakantiedagen over dus kunnen we zo'n 7 dagen op Hawaii verblijven.

    Is het de moeite waard om naar Hawaii te gaan en welke eilanden en (betaalbare) hotels zijn aan te bevelen. Zelf dachten we aan Oahu en Maui, alle sugesties zijn van harte welkom.

    Alvast bedankt.

    Annette

  • Matthijs

    Ben er nooit geweest maar als je de tijd hebt zou ik het zeker doen; nu ben je al een heel eind “in de richting”, neem aan dat je niet zo snel alleen voor Hawaii zo'n eind zou vliegen (dacht dat het nog 3 uur was vanaf LA?)?

  • Theo

    annette,

    Wij hebben dit in 1998 gedaan, we hadden een retour vliegticket van United (Amsterdam - Maui) met als mogelijkheid om zowel in de heen (Las Vegas) als terugreis (San Fransisco) 1 stopover te maken. Stopovers zonder extra kosten.

    Amsterdan - Washington - Las Vegas

    Las Vegas - Los Angeles - Maui

    Maui - San Francisco

    San Francisco - Waschington - Amsterdam

    Maui is een prachtig eiland, wij dachten met 6 nachten hebben we het wel gezien. Dit was dus echt niet zo. We verbleven bij particulieren in hun vrijstaand gasten verblijk waar we gebruik konden maken van hum zwembad een bbq.

    Let wel, het is een hele trip.

    Voor meer zie http://www.borghstijn.info/ onder USA 1998

    gr

    Theo

  • Theo

    Zie in overzicht hoe lang hetvliegen is!

    United 0045

    Depart: LAX 08:40 AM

    Arrive: OGG 11:08 AM Non-stop

    5h 28m

    Boeing 767-300

    2,486 miles traveled

    OGG = luchthaven op Maui

  • Antony

    Ik heb in 1990 6 weken op 5 eilanden doorgebracht: Oahu, Big Island, Maui, Kauai en Molokai. In 2003 7 weken. En alles met een tentje in de mooiste natuur, geslapen op vulkaantoppen op 1500 m hoogte en aan stranden met beukende golven op de kust.

    Waarom ga je niet de volle periode naar Hawaii?

    Oahu: het luxe Waikiki met het beroemde zandstrand. Waikiki is de toersitenwijk van Honolulu. En de NorthShore. De beruchte golven zijn er alleen in dec en jan.

    Big Island voor het lava. KunaCoast is de toeristenkust.

    Kauai met de NapaliCoast, het eiland van de bloemen en de ruige bergen.

    Maui. Hoogtepunten: Haleakala-krater waar je dagen kunt lopen.De weg en de kust naar Hana. The Seven Secret Pools met het onbekende maar schitterende bamboo-woud.

    Molokai: klein, langgerekt en landelijk rustig.

    Amerikanen kopen een package. Op de bonnefooi kan goed, maar dan moet je veel improviseren. Eilandvluchten zijn er vele, maar ze zijn duur. Alle vluchten verlopen via Honolulu. En alle eilanden verschillen volledig van elkaar. Alleen Ohau heeft busdiensten, voor de rest ben je op huurwagens aangewezen.

  • Jeroen

    Hawaii is ZEKER de moeite waard.

    We zijn er in 2005 een week of 3 geweest, 7 Maui, 7 dagen Big Island en 6 dagen Kauai.

    Maui is schitterend, hele mooie stranden, snorkelen vanaf het strand. Haleakala crater is prachtig (zonsopgang), Road to Hana, leuke stadjes zoals Lahaina.

    Big Island is het jongste eiland. Ik vond het minder tropisch aan doen als de andere, maar de actieve vulkaan is natuurlijk geweldig, je kunt gewoon naar de stromende lava toe wandelen. Verder heb je aan de oostkant bij Hilo schitterende regenwouden. Kona is een leuke verblijfplaats.

    Kauai is misschien qua natuur wel het mooiste eiland met de prachtige Na Pali coast, en de Waimea Canyon (a.k.a. the grand canyon of the pacific). Echt geweldig, 6 dagen was te kort.

    Ik kan Hawaii ZEKER aanraden. Voor een kleine indruk, zie www.whalebone.nl/jeroen

    Groeten,

    Jeroen

  • Antony

    M.n favoriete website van The Big Island:

    http://hvo.wr.usgs.gov/kilauea/update/images.html

    Het geeft een perfect beeld van wat je er aan vulkanisme kan verwachten. De beelden met kustfoto's (http://hvo.wr.usgs.gov/kilauea/update/archive/2007/20070309_0200-TRO_L.jpg) zijn vaak over een lastige trail in bloedhitte te bereiken. Zelf heb ik de lava hoger bergopwaarts gezien, gevaarlijk en over ongebaand ruig lava, zeker 5 uur lopen. ‘s Ochtends om 6 uur al op pad met vele liters water in m’n rugzak. De moeite waard en een onvergetelijk zware tocht.

    Op de door mij aangegeven foto ben ik gelopen tot het berggebied waar je nog een strook groen kan zien: zwaar terrein met doornstruiken die het losse scherpe gravellava aan het oog onttrekken. Gevaarlijk. Bij vertrek daar naartoe heb ik eerst een briefje met mijn gegevens onder de deur van de rangerpost door geschoven. En bij terugkeer heb ik me netjes afgemeld.

    Op de top van de krater bij de parkingang is een campground, waar ik een week kampeerde. Zo kon ik dit als uitgangspunt voor mijn tochten gebruiken. Van campground naar actieve lava is een goeie 40/50 mijl rijden door het park.

  • Christina

    Diverse eilanden van Hawaii zijn de moeite waard om ca. 5/6 uur te vliegen, alleen ik zou zelf niet naar Honolulu gaan, dit is niet het Hawaii van de droombeelden die je in de reisprogramma tegen komt! Suc6 met beslissen

  • annette

    Bedankt voor jullie reacties,

    Ik ben overtuigd, we gaan Hawaii in het reisprogramma opnemen!

    We moeten er nog even voor sparen dus het zal wel volgend jaar worden.

    Groeten,

    Annette

  • tecla

    heeft iemand van jullie overnachtingstips. Wij hebben eigenlijk geen zin om in een hotel te gaan zitten wat je zo van internet kunt plukken. Daar zit iedereen.

    Diegene die er al geweest zijn hebben jullie misschien leuke, nette en betaalbare adresjes.

    Betreft Big Island en Oahu.