Telefoonkaarten

  • Roland

    Maantje,

    Een telefoonkaart is inderdaad een goede oplossing. Vaak gaat er bij de “telefooncellen” (het zijn eigenlijk geen cellen maar gewoon een telefoon die ergens hangt) een extra aantal minuten af omdat je bij een paid-phone belt. Voordeliger is dan om via je telefoon op de motelkamer te bellen.

    Wat ik vaak gedaan heb is het volgende: Middels een SMS-je stuurde ik het telefoonnummer van mijn motel + kamernummer naar het thuisfront zodat ze mij eenvoudig terug konden bellen. Dit kan ook bij een telefooncel, daar staat altijd het telefoonnummer op vermeld. Bellen vanuit NL naar Amerika is niet duur en scheelt jou natuurlijk weer kosten.

    Ik ben toevallig vorige maand naar Amerika geweest en kreeg al een afrekening van mijn mobiele telefoon (KPN Mobiel). Hoewel ik de gesprekken op max. 3 minuten hield, was ik toch nog bijna EUR 60 kwijt Je betaalt zowel voor de uitgaand- als inkomende gesprekken.

    Roland

  • bozzi

    hoe zit dat met amerikaanse abonnementen of prepaid?

    ik verblijf regelmatig in de steets en bel nog wel eens binnen de states. Kun je dan een prepaid daar kopen en je eigen mobiel gebruiken????

    lijkt me dat voor bellen binnen de states dit veel voordeliger is?

  • markro

    Roland schreef:

    >

    > Maantje,

    >

    > Een telefoonkaart is inderdaad een goede oplossing. Vaak gaat

    > er bij de “telefooncellen” (het zijn eigenlijk geen cellen

    > maar gewoon een telefoon die ergens hangt) een extra aantal

    > minuten af omdat je bij een paid-phone belt. Voordeliger is

    > dan om via je telefoon op de motelkamer te bellen.

    > << KNIP >>

    > Roland

    Roland bedoelt het goed, maar even voor de duidelijkheid.

    Telefoonkaarten zijn in de VS te koop bij veel supermarkten, dogisterijen, e.d.

    Je belt op de h(m)otelkamer met de gekochte telefoonkaart, waar een toegangsnummer op staat, dat je intoetst VOOR het abonneenummer dat jij wilt bellen. Richtlijnen staan op de kaart.

    Dus op de h(m)otelkamer NIET alleen het abonneenummer bellen van diegene die jij wilt bellen en ook niet via de receptie van het h(m)otel. Op deze manieren betaal je de hoofdprijs. Of te wel, dat is extreem duur.

  • Reny

    Het gaat ook niet alleen maar om de kosten.

    Probeer maar eens in een gemiddeld National Park bereik te krijgen met je mobiel , dat gaat dus mooi niet lukken!!!

    Reny

  • henkie

    Ik heb afgelopen zomer mobiel gebeld in de vs. Ik ben in new york, californië, nevada, utah en arizona geweest. Het viel mij juist op dat ik vaker bereik had met mijn triband mobiel dan ik gedacht had.

    En wat de kosten betreft: Je belt toch maar 2 a 3 keer in een periode van 3 weken.

    En dan ook niet al te lang. En wat is nu 60 euro op een totaal bedrag van pak en beet 6000 euro.

  • Maria

    Hatelex, bel jij wel eens vanuit Schiphol ?

  • tallie

    Hallo, Maantje vraagt om de beste manier van telefoneren vanuit amerika, volgens mij ligt schihol ergens anders.

    hatolex

  • Peter W

    >Met sommige kaarten kun je ook gratis vanaf je hotelkamer bellen,….

    Alleen als dat hotel niets rekent. Meestal te herkennen aan “free local calls” anders betaal je vaak 1USD per gesprek.

    Mobiel: ik wilde de sheriff bellen via *FHP en dat lukte niet met mijn KPN gsm. Ook niet 1-800 met (als 001800..). Dus toch maar een US chip voor mijn GSM kopen

  • mrtelecom

    Gebruik de EuVox (http://www.euphonie.nl). Onbeperkt bellen vanuit de States naar Nl voor nog geen tientje per maand (gewone vaste nummers). Of vanuit Nederland naar Amerikaanse vaste lijnen én mobiele nummers.