Oahu de moeite waard?

  • Farah

    Ik zit met een dillema. Wij willen volgend jaar 4 weken naar het Noordwesten gaan en de planning was om daarvan 5 dagen naar Oahu te vliegen.

    Nu doet mijn werkgever moeilijk (in eerste instantie was het akkoord) en wil hij mij maar 3 weken laten gaan.

    In dat geval zou ik dus of Oahu moeten laten vallen of mijn trip in het Noordwesten moeten verkleinen met een aantal dagen waardoor een aantal plekken vervallen.

    Wat zal de beste keuze zijn, toch naar Oahu en dus korter in het NW of Oahu laten vallen en wat langer op het vasteland doorbrengen.

    Mocht het zo zijn dat we toch naar Oahu gaan, dan zou de gehele staat Oregon en een gedeelte van Washington staat dus komen te vervallen.

  • Ada

    Als je alleen tijd voor Oahu hebt, zou ik het NIET doen.

    De andere eilanden hebben veel meer te bieden, het is zonde om dat over te slaan.

    Honolulu is een grote handelsstad. Waikiki is een klein stukje strand met veel hoogbouwhotels erom heen.Bovendien is alles vrij duur vergeleken met mainland USA.

    Verder natuurlijk wel Pearl Harbor (met soms hele lange wachttijden) en een rondje per huurauto over het eiland om wat meer te zien.

    Vanaf de westkust is het nog eens 5/6 vliegen, en je hebt weer een tijdsverschil van 2/3 uur, dus meteen weer jetlag.

    Bewaar het voor een volgende vakantie waarbij je dan meteen de andere eilanden kunt bezoeken. Juist die afwisseling maakt het zo mooi.

  • Farah

    Bedankt Ada,

    Ja het is de bedoeling om alleen naar Oahu te gaan. We kunnen dan beter die extra dagen op het vasteland doorbrengen als ik het zo lees.

  • Ada

    Zoek als afsluiting een leuke plek uit om wat uit te luieren/zwemmen e.d. Er zijn zeker genoeg leuke hotels/plaatsen waar je die dagen goed kunt doorbrengen.

    Bewaar Hawaii voor een alngere vakantie.

    Nogmaals je hebt anders weer een extra tijdsverschil en extra tijd in een vliegtuig.

  • Farah

    Ja daar heb je wel gelijk in. Ben jij wel eens in Oahu geweest? zo ja? is het echt mooi of valt het toch enigzins tegen?

  • John

    Een aantal jaar geleden hebben we onze vakantie aan de Westkust verlengd met een weekje Oahu. Natuurlijk is het zo dat als je alleen dit eiland bezoekt je maar een beperkt deel van Hawaï hebt gezien. Desondanks hebben we ons daar prima vermaakt. Er is voldoende te zien en te doen om de dagen te vullen (Pearl Harbor, rondrit op het eiland + strand, Polynesian Cultural Center etc.). Wij hebben er destijds voor gekozen om ook nog een dag naar het eiland Hawaï te gaan. Hoewel het allemaal erg zwaar was, hebben we er geen moment spijt van gehad. We zouden het zo nog een keer over doen.

  • Ada

    Ik heb inmiddels een aantal Hawaii eilanden bezocht. Ze zijn allemaal net anders, en daardoor een bezoek meer dan waard.

    Oahu moet je niet overslaan, maar is niet te vergelijken met de andere eilanden.

    Ik raad mensen altijd daar te beginnen, dan zie je de schoonheid van de andere eilanden nog beter.

    Honolulu heeft ontzettend veel hoogbouw, idem Waikiki - met een smal stukje druk strand.Alleen als je dit achter je laat liggen zie je nog wat mooie (maar zelden grote) stranden.

    Kauai is heel groen, Waimea Canyon is heel indrukwekkend.

    Big Island Hawaii heeft de nog steeds werkende vulkanen (en Volcano NP), met aan de westkant nog heel veel natuur.

    Maui heeft de mooie rit naar Hana en de rit naar de top van de slapende vulkaan Halekala.

    Lanai en Molokai hebben helaas nauwelijks nog ananasvelden, maar veel natuur. Het toerisme is hier pas later op gang gekomen.

    Als je de geschiedenis van Hawaii wilt kennen, moet je proberen het boek hawaii van James Michener te lezen ( een hele dikke pil, maar erg interessant.

  • Daniëlle

    Tja smaken verschillen. Wij zijn 4 jaar geleden ook een weekje naar (alleen Oahu) geweest en wij vonden het niet echt de moeite waard.

    De andere eilanden hebben we dan ook niet gezien…..misschien is het daar nog wel leuk. Ik vond dat Waikiki erg toegespitst was op de Aziatische toeristen (en die heb je daar ook heeel veel) en als je dan met een auto de “binnenlanden” ingaat dan kom je ook veel oude surf dudes tegen, die je liever zien gaan dan komen op hun surf stekkie.

    Dit jaar hebben we een weekje verlengd op de Bahama's en dat is ons vele malen beter bevallen ( en vanaf miami maar 1 uurtje vliegen!).

    Farah, ik zou mijn vakantie op het vaste land niet inkorten voor 5 dagen Oahu, ik zou net wat Ada zegt….lekker een mooi hotelletje opzoeken en daar een paar dagen uitrusten voordat je weer naar Nederland gaat.

  • Farah

    Ik ben om. Ik ga alle dagen besteden op het vasteland. Dat valt zeker niet tegen, dat is een garantie die ik heb. Van Oahu ben ik niet zo overtuigd.

    Bedankt allemaal.

  • John

    Het is inderdaad maar goed dat smaken verschillen, want anders zou het wel erg druk worden op de plaatsen die wij willen bezoeken. Persoonlijk vond ik Oahu niet echt tegenvallen. Inderdaad struikel je in Waikiki over de Aziatische toeristen. Buiten Waikiki valt dat 100% mee. We hebben, zeker met het uitstapje naar Hawaï en het PCC, voldoende van de sfeer geproefd om zonder twijfel nog eens te kiezen voor Hawaï, met dien verstande dat we dan meer willen zien dan de overige eilanden.