hawaii

  • Elly

    Over een maandje vertrekken wij voor een cruise naar Hawaii (vanuit L.A.). Ik ben er altijd van uit gegaan dat het daar het hele jaar door mooi weer is maar kom er achter dat het er nu bv niet zo best is. Weet iemand hoe dat is in de periode dat wij gaan ( 22 april - 7 mei)? Moeten we truien meenemen, of regenjassen en een paraplu? Zoals het er nu uitziet denk ik van wel. Maar wellicht verandert dat snel. Ben benieuwd naar jullie reacties.

  • Daniëlle

    Hoi elly,

    Wij zijn 3 jaar geleden halverwege juni naar Hawaï geweest.

    Eén ding wat wij toen nog niet wisten (en nu natuurlijk wel) is dat Hawaï, 'één van de natste plekken op deze aarde is.

    De temperatuur is super, maar wij hadden 's ochtends soms flinke stortbuien en de wegen kwamen dan ook helemaal blank te staan.

    Wij hadden geen truien en/of regenjassen nodig maar een plu zou wel handig zijn geweest. Wij hebben het er trouwens absoluut niet koud gehad want zelf als het bewolkt was kon je nog verbranden!

    Verder heel veel plezier in hawaï!!

    Groetjes

    Daniëlle

    Als je nog meer tips nodig hebt dan hoor ik het wel

  • Elly

    Hoi Danielle

    Bedankt voor je reactie! We hebben een leuk opvouwbaar parapluutje, dus dat gaat zeker mee! Natuurlijk gaan wij nog wel een week of 6 eerder dan jullie, dus nemen we voor alle zekerheid toch ook maar iets met lange mouwen mee. Beter mee verlegen dan om verlegen, zeg ik altijd maar. We maken de reis per cruiseschip, en van daaraf zullen we excursies gaan maken, dus de trips en bezienswaardigheden zullen ons wel om de oren vliegen. Maar misschien kun je daarin nog adviseren, wat is een must en wat niet om te gaan bezichtigen of bezoeken?

    Alvast bedankt.

    Elly

  • Jeroen

    Qua regen ligt het er vooral aan WAAR je zit op Hawaii:

    Big Island heeft een zeer natte Oost kust (bij Hilo)

    Maui heeft een nat noord oosten (road to Hana)

    op Kauai is vooral het midden erg nat (wettest spot on earth geloof ik), maar Kauai is over het algemeen erg vochting (al heb ik er slechts korte buien mee gemaakt, geen lange dagen van regen.

    Tis erg mooi daar, dus veel plezier!

  • danielle

    Hoi Elly,

    Tuurlijk graag gedaan '-)

    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik alleen een week op O'hau heb gezeten.

    Daar hebben we een auto gehuurd en het eiland een beetje rond gereden.

    Persoonlijk vond ik Waikiki Beach (incl diamond head) erg toeristisch (vele hoge gebouwen en overvol met zowel mensen als gebouwen). Ik vond het net een Spaanse Costa alleen het zeewater heeft een andere kleur.

    Maar als je even wat verderop gaat heb je wel hele mooie stranden en lekker rustig.

    Pearl Harbour vond ik wel indrukwekkend en als je een excursie aangeboden krijgt naar een waterval (ik ben de naam even kwijt) op O'hau dan zou ik dat niet doen. Dat was te erg voor woorden, super toeristisch en belachelijk duur.

    Maar ik denk dat Jeroen jou wel wat meer kan vertellen over de andere eilanden, die hebben we (helaas) niet bezocht.

    Heel veel plezier, cruisen is altijd leuk!!

    Groetjes

    Daniëlle

  • Irene

    Elly, misschien lees je dit nog voor je vertrekt.

    Ik ben net terug van zo'n cruise in Maart, als je nog vragen hebt, laat maar horen.

  • Elly

    Hoi Irene

    Ben heel benieuwd hoe het weer daar was. Zie mijn oorspronkelijke bericht.De cruise op zich heb ik niet zoveel vragen over. We hebben al een keer of 8 een cruise gemaakt, hoewel nog nooit naar Hawaai. `M~et welk schip ben je geweest? Wij gaan met de Summit van Celebrity. Is het je bevallen?

  • Irene

    Wij zijn ook met de Summit geweest, prima bevallen.Afgelopen maandag kwamen we weer thuis.

    De eerste 2 dagen vanuit LA was het vrij koud, daarna werd het elke dag warmer.De laatste zeedag op de terugreis was het ook weer kouder.

    Ook die 2 dagen aardig wat golven gehad, daarna werd de zee bijzonder rustig.

    Wij hadden met kennissen overal een auto gehuurd, wij zijn al eerder in Hawaii geweest en wisten wat we wilden zien.

    In Hilo was het voor het eerst sinds 14 dagen daar een droge dag! Uiteraard naar de vulkanen gereden en nog 2 watervallen bezocht.

    Kona was prima weer, in de loop van de middag kwam er meer bewolking opzetten.

    City of Refuge in het zuiden bezocht, daarna net buiten Kona in een jachthaven geluncht. Door een verkeerschaos na een aanrijding stonden we helaas in de file, hadden graag verder willen rijden, maar moesten terug naar Kona.

    In Kauai regende het ‘s ochtends, ’s middags was het droog. Hiervoor was er erg veel regen geweest en was oa de Waimea Canyon gesloten voor alle verkeer.De andere wegen waren ondergelopen geweest, maar weer open.Wel een redelijk deel van het eiland bezocht.

    Honolulu was weer goed weer. Onze vrienden wilden graag naar Pearl harbor (kenden wij al), waar we helaas een wachttijd hadden van ruim 2 uur !!! Hierna niet het hele eiland kunnen overrrijden, maar nog wel een flink deel. (Dole pineapples, Pali Lookout, Hanauma Bay etc).'s Avonds hadden we een reservering voor de Luau in het Royal Hawaaen Hotel en leverden de auto in Waikiki in.

    Maak GEEN boeking voor de Luau via het schip, die is ronduit HEEL slecht. Alleen maar klachten gehoord zowel het eten, lange rijden voor drankejs e.d. de show is matig en de kosten zijn ca. $ 120,- p.p. !!!

    Op het schip wordt voor 's avonds een hula show gegeven door kinderen, hebben wij dus niet gezien, schijnt leuk geweest te zijn.. Na afvaart is er een tropisch buffet aan dek.

    Maui was helaas erg (te!)kort, het was erg vochtig warm. Wij huurden een Jeep in Lahaina, bezochten Iao Needle, een tropische tuin, Kaanapali etc.

    Vanaf het schip zagen wij vrij veel walvissen in de baai.

    Het eten was uitstekend (wij cruisden eerder met Celebrity) service meer dan uitstekend, onderhoud van het schip is hier en daar wat slordig ( bekleding van stoelen kan vernieuwd worden, hier en daar wat roestvorming etc., misschien typisch grieks?).

    De shows waren prima. In de 1e week een show van 1 uur van Cirque du Soleil, geweldig.!! De show 's avonds met de maskers in de bar on the edge valt tegen. Zangers, dansers en kostuums van andere shows prima.

    Een klassieke pianist heeft 3 concerten gegeven.Hij gaf op een leuke manier uitleg over wat hij ging spelen en had veel succes.

    De lezingen oa over Polynesie vonden wij wat saai.

    Nog meer vragen, ik beantwoord ze graag .

  • Elly

    Hallo Irene

    Heel erg bedankt voor je uitgebreide informatie. Ik heb het uitgeprint en laat het mijn man lezen. Wat het weer betreft, wij zijn er natuurlijk ruim een maand later dan jullie, ik hoop dat dat nog scheelt.Jullie zijn w.s. nog aan het acclimatiseren, wij zijn nog aan het voorgenieten!

    Hartelijke groeten,

    Elly

  • marcha

    Ik zou wel een spijkerjasje ofzo meenemen, maar je zal 'm niet zo heel veel nodig hebben.

    Wij zijn eind april - begin mei 3 weken op hawaii geweest, en we hebben daar maar 1 nacht en 1 dag regen gehad. De meeste regen valt toch in de bergen.

    Toen wij er zaten zeiden ze wel dat het erg warm was voor de tijd van het jaar, dat we eigelijk de temperaturen van juli hadden.

    Heel veel plezier verder, het is daar echt super.

    Groetjes Marcha