Vraag over trip

  • nzhenk

    Hallo,

    Volgend jaar willen wij met 2 personen een trip naar de VS maken, de westkust.

    Begin juni vertrek en dan ongeveer 40 dagen rondtrekken.

    We denken aan route SF, LA, San Diego, Las Vegas, Grand Canyon, Zion en Brice NP als route.

    Vegas willen we ongeveer 1 week verblijven.

    Bezoek aan Universal, Disney, Sea World, Wet ‘n’ Wild oa en de vele natuurparken, dus een mix van natuur, fun en steden maar nadruk op natuur.

    Is deze route aan te bevelen met een camper of met een huur auto.

    Beide is voor ons een optie, we hebben al vaker met camper gereisd bv in Nieuw Zeeland.

    Auto zal dan een combinatie worden met vooral motels, dat is goed te doen in VS heb ik begrepen.

    We willen een globale route vast stellen maar dan ter plekke overnachtingen boeken, dus behalve auto/camper/vlucht weinig vastleggen.

    Is dit goed te doen in die periode, dus 40 dagen (in de VS zonder de reis) en wat is dan beter, auto of camper?

    Campings zijn er overal in de VS?

    dank

    henk

  • Ada

    Ik heb geen ervaring met campers in de USA, maar weet wel dat die niet alleen meer benzine gebruiken, maar vaak niet zo snel als een auto /mogen rijden.

    Ook hebben campers vaak restricties voor het rijden door Death Valley in de zomer.

    Hotels zie je echt overal in allerlei prijzen en al dan niet luxe. Alleen als je echt IN en heel dichtbij een nationaal park wilt slapen, dan raad ik je aan dat tevoren te reserveren.

    Als je bij de meeste hotels direkt boekt, kan je vaak gratis annuleren tot de dag tevoren, soms zelf dezelfde dag mocht je je plannen wijzigen.

    Ook bijv. weekend in Las vegas zijn altijd druk en bovendien zijn de hotels dan duurder.

    Als je hiermee rekening houdt, zal het echt geen probleem zijn.

    Maak voor jezelf een soort rijschema om te zien hoeveel kilometers per dag haalbaar zijn. De meeste mensen willen vaak toch te veel rijden om niets te missen, maar hebben dan uiteindelijk daardoor te weinig tijd ter plekke.

    Al heb je een auto, koop dan een koelbox, ga naar een supermarkt en je kunt onderweg op de mooiste plekken een picknick houden.

  • Cees A

    Kamperen is een “way of life” . Het ligt je, en dan wil je niet anders, of het ligt je niet en dan is kamperen het laatste waar je aan denkt.

    De keuze wel of geen camper kun je dus alleen zelf maken.

    Een leuke site met voor en tegen argumenten is deze: http://de-volletjes-reizen.jouwweb.nl/camper-vs-auto-motels

    Een mix van beide is natuurlijk ook mogelijk.

    In de steden is een camper niet echt het meest handige vervoermiddel.

    Je zou een deel van je route, de kustlijn, met grote steden als San Francisco, Los Angeles en San Diego per huurauto kunnen afleggen en het gedeelte binnenland met z'n natuurparken per camper

    Als kosten belangrijk zijn, koop dan in Amerika een simpele tent en ga in de natuurparken (waar accommodaties duur en schaars zijn) tentkamperen en neem tussen de parken een hotel

    je hoeft dan geen dure camper te huren, je hebt genoeg aan een huurauto, maar je kunt in de nationale parken wel proeven van het kampeerleven.

    Ik weet dat forumlid Jet op deze manier reist en zij zal zich hier ook nog wel melden met allerlei tips.

    Hou er rekening mee dat je van je camperverhuurder in de zomermaanden, vanwege de hoge temperatuuren daar, niet door Death Valley mag rijden.

    De periode varieert per camperverhuurder.

    Misschien iets om rekening mee te houden want jullie zitten als je in juni begint aan je trip net op de grens van “mag nog net wel/mag net niet meer”

    Je schrijft dat je niks wil vastleggen. Dat kan, Amerika is bij uitstek een land om op de bonnefooi te bereizen.

    Toch zijn er beperkingen. Je moet er rekening mee houden dat overnachten in nationale parken moeilijk zal zijn.

    Zowel campgrounds (bij kamperen) als lodges en cabins in nationale parken hebben een beperkte capaciteit en zijn vaak al een half jaar van tevoren volgeboekt.

    Er zijn (als je met de camper gaat) in die parken soms wel campgrounds waar men werkt op basis van first come first serve maar dat geeft natuurlijk geen garantie op een plek.

    In plaatsjes die (net) buiten de parkgrenzen liggen zijn echter ook campgrounds en hotels en daar is wat meer keus.

    Als bonnefooi-reiziger ben je dus meestal aangewezen op die omliggende plaatsen en dat brengt wat extra reistijd met zich mee.

    Niet erg, want meestal liggen die omliggende plaatsjes op slechts 15-30 min. rijden, maar bij het grote en uitgestrekte Yosemite kan het oplopen tot 1 uur

    Tip: Neem een laptopje o.i.d. mee zodat je de avond van tevoren het aanbod kunt bekijken en (indien nodig) iets kunt boeken

    Om je een idee te geven wat je op een route door de VS allemaal kunt zien zou je eens hier moeten kijken —–> http://amerika.startpagina.nl/prikbord/16685752/16685840/re-geboekt-voor-2014-rondje-phoenix#msg-16685840

    Omdat deze route in Phoenix start lees je hier niks over het stuk tussen Las Vegas en de kustlijn.

    Daarover kun je echter hier info vinden ——> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-en-suggesties-voor-de-eerste-tour/msg131165/#msg131165

    Tip: Net onder dat bericht heb ik een bericht geplaatst met informatie voor mensen die voor het eerst naar Amerika gaan. Misschien handig als je dat ook even leest

    Let op: De gegeven routes zijn uiteraard slechts voorbeelden. Je kunt zo'n route altijd aanpassen aan je eigen wensen

    Indien nodig kun je 'm ook vrij simpel kleiner maken door een deel ervan te schrappen.

    Zoals Ada ook al schreef, verkijk je niet op de afstanden. Laat het geen route worden van “we zijn overal geweest maar hadden geen tijd om iets te zien of te doen”

    Succes met plannen.

  • nzhenk

    Hallo,

    Dank voor de antwoorden en ben ik weer stuk wijzer van geworden.

    Kamperen zou alleen met een camper zijn, met een auto/tent zie ik niet zo zitten.

    Afstanden houdt ik wel degelijk rekening mee, daar heb je bv in NZ ook mee te maken.

    Persoonlijk ben ik iemand die het rustiger aan doet, liever 1 dag langer dan overall voorbij racen.

    Overnachtingen boeken en vooraf vastleggen zit wel een verschil in, als je ter plaatse bent kan je altijd 1 of 2 dagen vooraf een booking maken als je ongeveer weet waar je zult zijn en vooral in drukke gebieden. Als je voor vertrek alle overnachtingen vastlegt is in mijn ogen niet echt verstandig is mijn ervaring.

    Je komt namelijk altijd op plekken waar je het super mooi hebt en nog 1 dag extra wilt blijven of op plaatsen waar juist niets aan is.

    Dan ben je ook nog flexible als het weer tegen zit, als je 1 dag heel slecht weer hebt kan je altijd zeggen, dan maken we morgen die wandelin of dagtocht als het weer weer goed is..

    Die vrijheid mis je als je voor vertrek alles vastlegt.

    Wat is het grootste verschil tussen hotel en motel?

    Is parkeren bij de overnachting inbegrepen of betaal je extra voor je auto?

    Ik lees veel over Death Valley maar daar ben ik niet zo gecharmeerd van en staat ook niet op mijn lijst tot zoverre.

    Wat is daar speciaal aan behalve de hitte?

    dank

    henk

  • Maria

    nzhenk Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Dank voor de antwoorden en ben ik weer stuk wijzer

    > van geworden.

    > Kamperen zou alleen met een camper zijn, met een

    > auto/tent zie ik niet zo zitten.

    > Afstanden houdt ik wel degelijk rekening mee, daar

    > heb je bv in NZ ook mee te maken.

    > Persoonlijk ben ik iemand die het rustiger aan

    > doet, liever 1 dag langer dan overall voorbij

    > racen.

    > Overnachtingen boeken en vooraf vastleggen zit wel

    > een verschil in, als je ter plaatse bent kan je

    > altijd 1 of 2 dagen vooraf een booking maken als

    > je ongeveer weet waar je zult zijn en vooral in

    > drukke gebieden. Als je voor vertrek alle

    > overnachtingen vastlegt is in mijn ogen niet echt

    > verstandig is mijn ervaring.

    > Je komt namelijk altijd op plekken waar je het

    > super mooi hebt en nog 1 dag extra wilt blijven of

    > op plaatsen waar juist niets aan is.

    > Dan ben je ook nog flexible als het weer tegen

    > zit, als je 1 dag heel slecht weer hebt kan je

    > altijd zeggen, dan maken we morgen die wandelin of

    > dagtocht als het weer weer goed is..

    > Die vrijheid mis je als je voor vertrek alles

    > vastlegt.

    >

    > Wat is het grootste verschil tussen hotel en

    > motel?

    > Is parkeren bij de overnachting inbegrepen of

    > betaal je extra voor je auto?

    > Ik lees veel over Death Valley maar daar ben ik

    > niet zo gecharmeerd van en staat ook niet op mijn

    > lijst tot zoverre.

    > Wat is daar speciaal aan behalve de hitte?

    >

    > dank

    > henk

    Groot gelijk om D Valley over te slaan, zoals zoveel toeristische streken routes etc omhoog geschreven worden tot een cult streek, is D V zonde van je tijd, oh ja veel verhuurders van campers cs laten je een brief voor eigen risiko tekenen

  • Ada

    Alleen in sommige grote steden zal je soms voor parkeren bij het hotel moeten betalen. Overal elders is het gratis. Soms krijg je een kaart die je in de auto moet leggen als bewijs dat je gast bent.

    Bij motels kan je meestal je auto voor de hotelkamer kwijt, bij hotels meestal op de grote parkeerplaats.

  • Ada

    PS Vaak liggen motels aan de rand van stad of dorp (vanwege de parkeerruimte) en vaak daardoor niet in de interessantste plekken.

    Verder reserveer je meestal alleen kamer, geen ontbijt. Tegenwoordig zijn er wel meer hotels die een continental ontbijt gratis aanbieden. De inhoud hiervan kan heel verschillend zijn, soms heel minimaal (alleen een donut en koffie of thee, bij andere kan je wafels bakken, zijn er gekookte eieren, toast e.d.)

  • Cees A

    Je moet geen plaatsen / parken bezoeken waar je niet van gecharmeerd bent. Het is immers jouw vakantie

    Laat je bij dat oordeel echter niet leiden door iemand die er zelf nooit is geweest.

    Heb je deze informatie over Death Valley al gelezen ?

    En bekijk deze fotoserie eens

    Overigens, als je (in de zomermaanden) met een huurcamper gaat mag je Death Valley niet bezoeken.

  • nzhenk

    Alle reacties maken wijzer en hoe meer je leest en vraagt, des te beter voorbereid.

    Ik zit nu zelf te denken aan een trip SF to San Diego met auto en dan andere deel met een camper te doen.

    Maar dat is nog in overleg en ben aan het zoeken naar holiday parks etc.

    Natuurlijk nog zoekende naar auto en camper verhuur bedrijven, kan dus altijd nog uitdraaien op volledige huur auto.

    dank zoverre

    henk

  • Maria

    Cees A Schreef:

    ——————————————————-

    > Je moet geen plaatsen / parken bezoeken waar je

    > niet van gecharmeerd bent. Het is immers jouw

    > vakantie

    > Laat je bij dat oordeel echter niet leiden door

    > iemand die er zelf nooit is geweest.

    >

    > Heb je deze informatie over Death Valley al

    > gelezen ?

    > En bekijk deze fotoserie eens

    > Overigens, als je (in de zomermaanden) met een

    > huurcamper gaat mag je Death Valley niet bezoeken.

    Het is zeker Ts zijn vakantie,info via een eind te google komt vaak voor, D V mag je met een huurcamper wel degelijk bezoeken op EIGEN RISICO, dit onderwerp is **** tig maal behandeld, D V is vlg mij niet de moeite waard om te bezoeken(zeer overgewardeerd|)