ook dit is amerika

  • tallie

    Zie pagina 123 van teletekst, schnadalig

    hatolex

  • Johan

    Hatolex,

    Welk aspect is schandalig?

    -Dat deze terminale patient geexecuteerd word

    -Of dat pas na 11 jaar de xecutie uitgevoerd wordt

    -Of dat ziekte geen reden is voor uitstel/afstel executie

    -Of dat deze persoon zijn werkgever vermoord heeft.

    groet,

    Johan

  • tallie

    Het meest schandalig is de moord op de winkelier, maar mensen maken fouten maar een moord is niet goed te praten natuurlijk.

    Daarna het handelen van de amerikaanse overheid, die hebben de mogelijkhied hier genade voor recht (als daar bij de doodstraf al sprake van is) te laten gelden, en overigens ben ik altijd tegen de doodstraf.

    hatolex

  • Antony

    Ik niet.

  • tallie

    :/

    hatolex

  • tallie

    ik bedoel :?

    hatolex

  • Petra

    Tja, inderdaad, ook dit is deel van een land met 300+ miljoen inwoners. En even zoveel meningen. Jammer, dat altijd de negatieve aspecten worden omhoog gehaald. Wanneer zien we “Ook dit is Amerika”, als er een grote actie wordt gehouden om een gezin, dat in nood is, te helpen. Dat is nog veel meer “Amerika”.

    Sorry, maar ik kan me niet zo opwinden over iemand, die een moord op zijn geweten heeft.

  • Cees

    Ben het met Petra en Antony eens.

    Wij wonen in een land waar een zich verdedigend slachtoffer harder gestraft wordt dan zijn of haar belager.

    Nou, da's lekker !!

  • tallie

    Voor op gesteld dat ik amerika een schitterend (vakantie) land vind, en niets tegen amerikanen heb. Dit even ter duiding.

    “Wanneer zien we ”Ook dit is Amerika“, als er een grote actie wordt gehouden om een gezin, dat in nood is, te helpen. Dat is nog veel meer ”Amerika".

    Ik denk in dit verband even aan Katrina vorig jaar. Ook daar heeft de amerikaanse overheid schandalig gefaald.

    In ons land bestaat de doodstraf gelukkig niet, en ook hier worden actie's gehouden om gezinnen in de knel te helpen. Dus dat heeft geen oorzakelijk verband.

    En nogmaals ik praat een moord niet goed, maar het is wat anders als een overheid een terminale kankerpatiënt eerst 11 jaar laat zitten en hem dan vermoord. Dat vind ik schandalig. Daar heeft al het andere “goede” van amerika niets mee te maken.

    hatolex

  • Marijke

    Maar denk ook eens aan de fam van de vermoorde man ,die denken daar misschien heel anders over .

    Zo van wij pijn en heel veel verdriet jij lekker ook.

    Ben ook tegen de doodstraf.

    Marijke