Auto kopen

  • Jos

    Hallo,

    Weet iemand ook of het mogelijk is om als toerist een auto te kopen in de USA of Canada?

    Zou graag een rondreis door beide landen willen maken met de auto.

    MvG,

    Jos

  • tallie

    Iedereen met rijbewijs en een credit card, kan een auto kopen in Amerika,

    hatolex

  • Jos

    Voor wat voor bedrag kun je een redelijke auto kopen dan?

  • tallie

    Net als hier, in alle prijsklasse.

    Maar je moet hem natuurlijk ook weer zien te verkopen, je kunt hem niet zomaar naar nederland laten overbrengen.

    hatolex

  • jona

    Kopen kan iedereen ,maar de verzekingen regelen als tourist is volgens mij niet simpel en ook duurder.

  • Ada

    Verzekeren zal een stuk moeilijker zijn. Als buitenlander zal je niet zo maar geaccepteerd worden, zeker als je geen vast verblijfadres hebt.

  • tallie

    Dat zei Jona al.

    hatolex

  • Jos

    Een vast adres kan ik wel regelen bij familie in Canada. Of wordt dat niet geaccepteerd?

  • meinou

    In Amerika (Idaho) is het behoorlijk lastig om een auto te kopen. Om een kenteken aan te kunnen vragen, heb je een vast adres nodig en 2 officiele poststukken omdat te kunnen bewijzen (bijv een brief van de social security). Het verzekeren van de auto is helemaal moeilijk.

    Bij Geico kan je op een buitenlands rijbewijs je auto verzekeren. Ik moest daar voor een toeslag betalen en dat was, volgens mij, $40,-. Iets meer dan wat het kost om een rijbewijs te halen, maar dat had ik er wel voor over. Na 2 weken kreeg ik een boze brief dat wanneer ik niet binnen een maand een Amerikaans rijbewijs had, mijn polis kwam te vervallen. Paar keer over gebeld, maar het blijkt dat je alleen een verzekering kan afsluiten, maar niet kan behouden op een buitenlands rijbewijs. Een rij-examen kan je alleen doen als je een social security nummer hebt en bewijs dat je werk hebt, studeert, of werkzoekend bent. Kortom als toerist is dat onmogelijk.

    Geico was toen de enige verzekeringsmaatschappij die een betaalbare verzekering had voor buitenlandse rijbewijzen ($250,- voor een half jaar), bij andere verzekeringsmaatschappijen kwam ik op $500-650 voor een half jaar….

  • Freddy

    Voor het verzekeren is er ook de mogelijkheid om dit te doen vanuit Nederland

    zie url : http://www.alessie.com/nederlands/