Hoe van Miami ( Key West ) naar Cuba te komen, Ferry ?

  • Fabian

    Hoi,

    Ik ga in september voor vakantie naar Florida toe en het lijkt me leuk als het kan om een paar dagen naar Cuba te gaan.Daar Key West, uiterste puntje van Florida niet zo gek ver ligt van Cuba, schat een mijl of 90 is het misschien mogelijk om daar te komen via een boot/ferry ?

    of eventueel vliegen maar dat zal wel erg duur zijn ?

    Alle tips zijn meer dan welkom.

  • tallie

    Volgens mij kun je vanuit Amerika niet zomaar naar Cuba reizen, dat zijn nl geen vriendjes van elkaar.

    En er zijn geen bootverbindingen met Cuba vanuit Key West.

    hatolex

  • Ada

    Politiek zijn het vijanden en er is nog steeds aan handelsverbod.

    Dus ook geen verbindingen.

    Alleen vanuit Canada of Mexico zijn er vliegverbindingen.

  • tallie

    Niet alleen vanuit Mexico en Canada zijn er vliegverbindingen met Cuba maar vanuit nagenoeg de hele wereld behalve vanuit amerika.

    En het advies, om bv vanuit Canada te vliegen is, als je in Florida zit, niet echt een optie volgens mij.

    hatolex

  • Fabian

    Oke, duidelijk verhaal dus.

    Ik dacht gezien de afstand dat je er wel met een ferry kon komen maar ligt nog l erg gevoelig tussen die 2 landen dus.

    Ik dacht als ik toch in de buurt ben meteen maar paar dagen Cuba.

    Ik blijf wel gewoon lekker in Florida en vermaak me daar wel meer dan prima en Cuba daar kom ik misschien wel een andere keer dan, maar ga echt niet helemaal me suf reizen om daar te komen.Maar in ieder geval bedankt voor de tips.

  • tallie

    Maar ja Key West is een bezoek meer dan waard hoor, ook zonder ferry naar Cuba.

    hatolex

  • Fabian

    dan gaan we ook effe naar Key -West toe als ik toch in Florida ben.

    We huren een auto voor dag of 10 en rijden wat rond en onderweg pakken we wel ergens een hotel/motel.

    1 of 2 attractieparken bezoeken lijkt me wel wat ( hoe enger de attracties hoe beter ) en verder beetje genieten en stranden bezoeken en daar vertoeven.Misschien is Miami downtown een aanrader om dat eens te zien ?

    Verder zou ik graag wat haaien willen zien, misschien kan je ergens in Florida met een boot mee en dat je zo die haaien kan zien ?

  • Antony

    Haaien zien? Gewoon even voorbij de branding zwemmen; zitten er genoeg. Snorkeltje op en oogjes open ….

    Enne, van de pretperken naar Key West is verder dan van Amsterdam naar Zandvoort.

  • tallie

    Maar de rit is veel mooier, en dan halverwege overnachtte op Islamorada.

    hatolex

  • mai

    Fabian,

    de pretparken hebben meestal een fastpass systeem. als je dan meer betaalt voor je toegang, hoef je niet in de rij voor attracties. absoluut een aarader! Wij hebben op die manier 2 parken op 1 dag kunnen doen!

    Miami Beach is een absolute aanrader, erg mooi.

    Verder heb je ook slechte buurten in Miami, zoek dat even op in een gid of zo, da's namelijk absoluut geen aarader.

    Little Havana in Miami is juist weer wel een aanrader, toch een beetje Cuba voor jou!