vulpen in handbagage

  • jona

    Hallo, misschien klinkt dit als een rare vraag maar toch, nagelvijl , pincet etc. is niet toegestaan in handbagage maar hoe zit met een vulpen, mijn favoriete schrijfattribuut. Kan ik die meenemen of beter in de grote bagage stoppen en voor onderweg een balpen meenemen. Ik ben er nogal aan gehecht dus wil hem niet af moeten geven maar eigenlijk ook graag aan boord kunnen schrijven.Ik maak altijd uitgebreide reisverslagen in speciaal daarvoor aangeschafte boeken en ik vind het mooier als dat met dezelfde pen doorgaat. Onzin misschien voor anderen, voor mij een onderdeel van het feest van de reis.

    Wie weet het antwoord?

  • tallie

    Er zijn vulpennen te koop die levensgevaarlijk zijn, vraag dat maar aan James Bond.

    Ook balpennen zijn niet te vertrouwen, denk maar aan de leidse balpenmoord van enkele jaren geleden.

    Dus ik zou gaan voor een krijtje en z'on ouderwetse leitje, daar schrijf je al je frustraties en emoties op, die je vervolgens na je vakantie met je vulpen in je reisboek neerpent.

    Prettige vakantie, en veel schrijfplezier.

    hatolex

  • Inge (Zld)

    Gewoon in je koffer stoppen, dan weet je zeker dat het goed zit.

  • jan

    hHahahaha

  • tallie

    Ja dat is een uitstekend idee, maar ze wil met alle geweld met de vulpen schrijven, ze is daar namelijk nogal aan gehecht.

    Ander advies is misschien maar gewoon thuis te blijven en lekker naar texel te gaan, op de veerboot mag je vulpen wel mee.

    hatolex

  • jona

    ik hoop dat er nog iemand gewoon kan reageren, ik heb al gezegd dat het voor sommigen onzin kan zijn, die hoeven dan toch ook niet te reageren en voor de zoveelste keer dit forum te vervuilen met hun aanwezigheid!

    Laat toch eens een keer iedereen in zijn waarde en geef alleen antwoord als je serieus bent.

  • tallie

    Mijn eerste 2 opmerkingen zijn bloedserieus, de derde opmerking is van een wat badinerend karakter, maar dat is je kennelijk ontgaan (helaas), en mijn vierde opmerking is van harte gemeend.

    Ik laat overigens iedereen in zijn waarde.

    hatolex

  • Ada

    In de koffer, maar goed verpakken. Door de drukverschillen, is er een kansje) op lekken.

  • jona

    Ik bedoel met name je tweede reactie over Texel etc. Het is zo flauw.Ook ik zie hier vaak tenenkrommende vragen langs komen, maar voor mij is dit niet zo maar een vakantie maar weer een gekregen kans , na 8 jaar, om naar neven en nichten te gaan waar ik lang en vaak bij in huis ben geweest en waar veel emotionele waarde aan gehecht wordt door mij, daarom schrijf ik graag en veel en direct, niet weken later want dan is het een heel ander verhaal.

    Maar ik ga die vulpen dan maar goed verpakt in de gewone bagage doen en de uren vliegen met pen doorkomen.Zal ook wel lukken, het was gewoon een vraag.

  • tallie

    Als je zoals je schrijft die vakantie nou voor jou zo belangrijk is, wat ik me kan voorstellen, wat is dan de relevantie van die pen. Of anders gezegd, als de pen niet mee kan blijf ik liever thuis.

    Stop hem in je koffer, met de kans dat je koffe zoekraakt, zie een paar dagen geleden op dit forum. Als ik ergens aan gehecht ben laat ik het thuis. (behalve m'n vrouw natuurlijk)

    hatolex