Playstationspellen

  • tamara

    We willen graag op vakantie enkele playstation spellen kopen. Vallen die onder de 175,- regeling of moet je daar in ieder geval altijd belasting over betalen? Bvd

  • Inge (Zld)

    die vallen idd onder de 175 euro regeling.

    Let wel op. Die amerikaanse spellen zijn alleen te spelen op een omgebouwde playstation.

  • tamara

    Bij de playstation 3 is dit niet meer

  • Ben

    Hou er ook rekening mee dat wij hier in Europa het PAL systeem gebruiken. In Amerika gebruikt men het NTSC systeem. Ook al kan jouw playstation het NTSC systeem aan, niet alle televisie's in Nederland kunnen dat signaal verwerken.

  • tamara

    thank you, we gaan dit zeker uitzoeken.

  • fendoor

    Tamara schreef:

    We willen graag op vakantie enkele playstation spellen kopen.

    Ik kan me in denken dat het pal verhaal voor de speler geldt en nietvoor de spellen.

  • Ben

    We hebben ooit eens een “Amerikaanse” playstation 2 spelletje gekregen van vrienden van ons die in Amerika woonden. De playstation 2 van onze zoontje gaf aan dat het niet een Europees formaat was. Nu schijnt het dat je dat kunt veranderen door middel van een of ander scartkabel maar meer weet ik er ook niet van. Ik zou voor die paar centen verschil geen gok nemen.

  • tamara

    Het gaat nu om ps 3. Op internet hebben we gevonden dat de spellen gewoon werken, dat je hem niet hoeft om te bouwen, maar het is nu inderdaad de vraag of ze werken op de tv. Ik weet wel dat de blueray disc niet kunnen ivm het tv systeem.Kunnen we dat ergens vinden? Wij hebben een Sony trinitron uit 2003.

  • Ben

    Over de PS 3 weet ik weinig van af. Maar ik ga er vanuit dat het precies zo werkt als bij de PS 2. Als de spelcomputer een PAL signaal heeft, dan is er niets aan de hand. Mocht de output een NTSC signaal zijn, dan moet je tv daarvoor geschikt zijn. Heeft niet altijd iets met leeftijd van tv te maken. Sommige merken tv's kunnen het NTSC signaal simpelweg niet verwerken. Gewoon even de handleiding van jullie tv opzoeken en kijken of hij ook het NTSC 9via scart) kan verwerken.

  • NoMother

    Leg ff uit, want ik heb nog enkele amerikaanse ps2 spellen liggen en vermoed dat ze het op een europese ps2 dus niet doen?

    Hoe kom je aan een omgebouwde ps2? alvast bedankt.