zwemmen met dolfijnen

  • dian

    Hoi, heeft er misschien iemand ervaring over of met het zwemmen van dolfijnen.

    we maken in juli/aug een rondreis door west usa, dus misschien kunnen we zoiets nog inplannen, of is het allemaal te commercieel en het geld niet waard?

  • Diana

    Hoi Dian,

    Commercieël is het zwemmen met dolfijnen altijd; daar kom je niet onderuit. We zijn al op veel plekjes op deze aardkloot geweest, maar de opzet is in grote lijnen overal hetzelfde; het gaat gewoon om de poen. Feit blijft wel dat het een hele ervaring is om met ze te zwemmen, want het zijn gewoon schatjes. Dus ik zou me er niet door laten weerhouden. Kijk gewoon op internet met hoeveel mensen je op hoeveel dolfijnen je maximaal het water in gaat; daar zit vaak nogal wat verschil in.

    Op Seaworld na zou ik eigenlijk niet weten waar je in het Westen van de VS kunt zwemmen met dolfijnen.

  • anne

    Hallo Dian,

    Onze meiden hebben vorig jaar in SeaWorld San Diego met de dolfijnen

    gezwommen. Het was een onvergetelijke ervaring en ik kan het je zeker aanraden.

    Het is commercieel en prijzig maar wij hebben er zeker geen spijt van gekregen.

    Kijk op de website van Seaworld naar het DIP (Dolphin Interaction Program)

    http://4adventure.com/SWC/sp_dolphin_interaction_program.aspx

    Kaarten hebben we wel ruim van te voren besteld want er was veel animo voor.

    Veel plezier,

    Anne

  • Jo

    Zijn de dolfijnen in Amerika anders dan in Mexico?

    Want als je daar een vraag hierover ziet, dan komen daar altijd legio antwoorden in de aard, dat je dat beter kunt laten, want die arme dieren zitten in een klein basin en hebben geen deel van leven.