British Airways Waardeloos

  • HB

    Wij hebben zeker 16x gevlogen de afgelopen 15 jaar. Afgelopen keer voor het eerst met British Airways. Op de terugweg is een van ons koffers die we hebben ingecheckt, zoekgeraakt. We hebben op het vliegveld zelf melding gemaakt van de verloren geraakte koffer en de benodigde formulieren ingevuld. Vervolgens hoor je er niets meer van. Nadat we een telefoontje hadden gepleegd waar veel tijd in gaat zitten (doorverbinden, wachten, verhaal vertellen, doorverbinden, wachten…etc….) wordt de volgende stap in gang gezet. Weer hoor je niets meer van BA. Pas weer na een telefoontje van ons kant, (doorverbinden, wachten, verhaal vertellen, doorverbinden, wachten…etc….) komt er weer actie. Van ons kant hebben wij 6 keer moeten bellen om te vragen of er nog iets gaat gebeuren. Kortom het heeft 4 maanden (17 weken) geduurd en 3x formulieren opsturen, voordat wij een (onvoldoende) vergoeding hebben ontvangen voor de geleden schade. Wij konden van het merendeel van de spullen geen bonnen overleggen, deels omdat er aankoopbonnen in de koffer die BA zoek heeft gemaakt zaten en deels omdat wij de bonnen gewoonweg niet meer hebben. British Airways meent vervolgens maar 50% van de schade die wij hebben geleden te moeten vergoeden. Dat zijn eenzijdige spelregels. Hoe dan ook zij hebben mijn spullen zoek gemaakt. Het gaat om bewijs dat wij de spullen daadwerkelijk kwijt zijn geraakt. Ook de koffer zelf word maar voor 50% vergoed. Dit is natuurlijk totaal niet waterdicht en helemaal iet reëel. Ik heb thuis veel bonnetje die ik zou kunnen overleggen, maar wij zijn eerlijke mensen dus dat doe je niet. Je vertrouwd erop dat het eerlijk en reëel zal aflopen. Er werkt ene Bernard Loos bij Customer relations van BA Nederland. Met deze man hebben wij te maken en met helemaal niemand anders van heel BA. Wanneer men hem een adres of telefoonnummer vraagt waar wij bezwaar kunnen maken, dan zegt hij dood leuk ?dat heeft geen zin want het komt uit bij mij, en het antwoord weet je al?. Wanneer ik vraag of hij me wilt doorverbinden naar zijn leidinggevende, dan zegt hij ook dood leuk. ?Nee doe ik niet.?

    Als je iemand anders wilt spreken van BA dan zal je Engeland zelf moeten bellen want de enige persoon waar alle telefoontjes op uit komen is de arrogante zelfingenomen medewerker van BA die luistert naar de naam Bernard Loos. Ons advies is: vlieg niet met BA.

  • Antony

    Schrijf een brief met klacht naar de directie en niet naar Bernard Waardeloos.

  • tallie

    Zou hier geen sprake kunnen zijn van een incident????

    En 1 slechte ervaring maakt een organisatie nog niet waardeloos, het is alleen vervelend dat het jouw treft.

    Ten tweede, over de vergoeding van de geleden schade, die staan vermeld in de reisvoorwaarden van BA, met de aanschaf van een ticket ga je daar mee accoord.

    Van eenzijdigheid is hier dus geen sprake.

    En dat jij eerlijk bent zegt natuurlijk niet over de andere klanten van BA, zoals je weet worden er jaarlijks meer Ray Ban zonnebrillen verloren dan verkocht.

    En dat hij in jouw ogen nisschien wat bot reageert ligt misschien ook wel aan de gesprekspartner.

    hatolex

  • jan

    alles goed uitgelegd hatolex, maar niet in de laatste regel gaan invullen.

    Jan

  • tallie

    alles goed uitgelegd hatolex, maar niet in de laatste regel gaan invullen

    Ik draag een mogelijkheid aan waar HB misschien iets mee kan.;)

    hatolex

  • jan

    Is goed hatolex, ik waardeer altijd jouw eerlijkheid.

    Jan

  • HB

    De discussie is niet wat er wel of niet in de reisvoorwaarden van BA staat. Het gaat erom dat er een afwachtende houding is van BA. Al met al heeft het 17 weken geduurt. Ieder iniciatief moest worden genomen van ons kant. Trouwens als wj bonnen konden overleggen hadden ze wel 100% uitgekeerd. Dus de discussie is nogmaals niet wat er in de reisvoorwaarde staat maar bewijslast of wij de spullen die weihebben opgegeven wel juist is. Deel van de bonnen zijn zoek gemaakt door BA zelf want die zaten niet gelogen in de koffer. Bovendien de koffer zelf word ook maar voor 50% vergoed. Ook heb ik de firma BA oftewel Bernard Loos de mogelijkheid gegeven om de winkel waar ik vaste klant ben en deel van de spullen die in de koffer zaten hebt gekocht te informeren of dat werkelijk zo is. Ook heb ik aangeboden een foto van de koffer en van deel van de spullen die in de koffer zate, te overleggen. Een beter bewijs dan een bonnetje lijkt mij. Zoals je zegt: er worden meer rayban zonnebrillen geclaimd dan dat er verkocht worden. Daar heb ik toch helemaal niets mee te maken. Zij hebben mijn spullen zoek gemaakt. Het is geen verzekerings maatschappij waar ik een verzekering heb afgesloten en ik claim indien door mijn eigen stommiteit. Mischien had ik een paar ray bans moeten claimen om kiet te draaien. En inderdaad mocht het zo zijn dat Bernard Loos en mijn persoon geen goede gesprekspartners zijn dan verwacht je dat iemand anders het van hem overneemt, zeker als ik dat meer malen hebt verzocht. Dat is onmogelijk gebleken. Ik moest het met deze zelfingenomen arrogante kwal doen. Wij zijn een keer eerder bagage kwijt geraakt via de KLM en dat werd correct vriendelijk en met excuses voor het ongemak afgehandeld. Nooit meer met BA voor ons en ik zal het niet nalaten het overal te vertellen. Wij zijn erg boos op meneer waardeloos en de firma waarvoor hij werkt.

  • tallie

    Als je op dezelfde manier tegen Meneer Loos praat als dat je hier schriftelijk reageert, kan ik mij voorstellen dat het gesprek zeer onprettig verliep.

    Nogmaals, je beroept je op je eigen eerlijkheid, niemand twijfeld daaraan, maar een verzekeringsmaatschappij heeft liever een bonnetje.

    Je wil wel een foto van de koffer overleggen met je spullen er in, nooit van fotoshop gehoord???

    En met het aantal Ray Ban zonnebrillen, inderdaad daar heb jij niets mee te maken, maar wel de verzekeringsmaatschappij, die worden er jaarlijks mee geconfronteerd.

    En over je geprekspartner, je kunt toch niet verwachtten dat voor elk soort temperament een geschikte mederwerker voor handen is, het vraagt van de klager ook enig begrip voor de positie van de mederwerker, van BA in dit geval.

    hatolex

  • Jo

    Hatolex schreef:

    >> Ten tweede, over de vergoeding van de geleden schade, die

    > staan vermeld in de reisvoorwaarden van BA, met de aanschaf

    > van een ticket ga je daar mee accoord.

    Heb jij dan nooit het gevoel, dat dit soort voorwaarden je opgedrongen worden, als je een ticket koopt? Je hebt gewoon geen keus! De luchtvaartmaatschappijen laten zich niets gelegen liggen aan consument-organisaties en al helemaal niet aan individuele passagiers.

  • HB

    Hatolex,

    Je leest mijn verhaal en pikt er een aantal dingen uit waar de essentie helemaal niet licht. Dat van “fotoshop” slaat werkelijk helemaal nergens op. Ik heb niets met bonnetjes te maken. Ik heb geen verzekering afgesloten. Verzekering maatschappij is hier GEEN partij in. Ik heb mijn spullen in vertrouwen afgegeven en nooit meer terug gezien. Ik moet het vervolgens doen met korte arrogante antwoorden en 17 weken zeuren. Als ik Waarde(Loos) aan de lijn heb nadat ik 25 minuten in de wacht hebt gestaan en ik vraag hem waarom hij mij niet heeft terug gebeld zoals beloofd, dan krijg ik het antwoord……. “JE hebt me nu toch aan de lijn”. Nee ik verwacht niet voor ieder soort temperament een geschikte medewerker. Ik verwacht serieus en met fatsoen behandeld te worden. Hoe kan je mij nu vragen om begrip te hebben voor iemand die vanaf de allereerste telefoongesprek geen manieren heeft getoond. En ik zeg hiermee dat BA waardeloos is omdat ik op geen enkel ander manier iemand anders te spreken krijg. Helemaal niemand anders. Steeds weer deze man. Ik heb Customer relations Engeland gebeld en daar waren ze in ieder geval 200% meer professioneel en vriendelijk, maar konden heelaas niets voor mij beteken.